استاندار لرستان:
مهندس هوشنگ بازوند در جلسه هماهنگی برای توسعه صنعت گردشگری در مسیر خرم‌آباد – پلدختر ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام علی(ع) بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد پل زال پروژه بزرگی بود که در توسعه استان نقش بسزایی داشت. با این طرح، کاهش تصادفات و مصرف مواد سوختی و استهلاک را شاهد بوده‎ایم.
کد خبر: ۲۵۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 30 June 2016

استاندار لرستان از ایجاد محور گردشگری خرم‌آباد – پلدختر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه هماهنگی برای توسعه صنعت گردشگری در مسیر خرم‌آباد – پلدختر ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام علی(ع) بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد پل زال پروژه بزرگی بود که در توسعه استان نقش بسزایی داشت. با این طرح، کاهش تصادفات و مصرف مواد سوختی و استهلاک را شاهد بوده‎ایم.
وی بیان کرد: در سطح کلان این پروژه از طرح‌های مفیدی است که از این دست پروژه‌ها در سطح کشور هر تعدادی باشند کم هستند.
بازوند اضافه کرد: با همین رویکرد آزادراه به سمت اراک نیز شکل گرفته است، البته این پروژه مسیر پلدختر را نیز به حاشیه برده و شغل‌هایی که ناشی از خدمات در این محور بود را از بین برد. نزدیک به 2000 شغل که در مسیر پلدختر وجود داشتند دیگر توجیه اقتصادی نداشته و از بین رفتند.
استاندار با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم همین موضوع بود اما نمی‌توانستیم کاری از پیش ببریم، افزود: این محور در حال حاضر قرار است چارخطه شود که تا ویسیان نیز آن را رسانده‌ایم و در سال 93 نیز ردیف قانونی گرفته است.
وی افزود: برای چارخطه شدن این محور سه، چهار قطعه آن واگذار شده است و حال می‌توان برای احیای 2000 شغل، از دست رفته فکری اساسی کرد بدون اینکه به سرمایه‌گذار آزادراه خرم زال خسارتی وارد شود.
استاندار لرستان ادامه داد: برای تحقق این مهم باید این محور را تحت یک پروژه گردشگری تعریف کنیم چراکه در این رابطه شرایط منحصر به فردی دارد و جاذبه‌های گردشگری آن را در کمتر جایی شاهد هستیم. در همین راستا لازم است دستگاه‌ها پای کار بیایند و بر حسب وظیفه خود مشکلات آن را برطرف کنند.
وی افزود: اگر نقطه کوری وجود دارد تحت پوشش کامل مخابراتی قرار بگیرد و یا پایگاه سلامتی نیاز هست ایجاد شود؛ فروشگاه محصولات کشاورزی راه‌اندازی شود و پاسگاه‌های منطقه را احیاء کرد.
بازوند تصریح کرد: شروع کار این پروژه در دی ماه امسال باشد و مجوز احداث سه مجتمع بین راهی نیز داده شود؛ در این راستا اگر نیاز است 7 درصد یارانه‌ها را پرداخت می‌کنیم تا سهم سرمایه‌گذار 11 درصد باشد.
استاندار یادآور شد: این محور را باید به یک مسیر گردشگری تبدیل کرد و افرادی که عبور می‌کنند حتماً در آنجا هزینه کنند.
وی اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم علاوه بر شغل‌های از دست رفته تعدادی شغل دیگر نیز ایجاد خواهد شد. این پروژه موفق شود می‌توانیم محور گردشگری کاکارضا را نیز معرفی کنیم.
وی گفت: با توجه به اینکه استان ما الگوی اقتصاد مقاومتی تعیین شده است باید از تمامی این نعمات استفاده کنیم چراکه نادیده گرفتن آنها مصداق فرصت‌سوزی است.
خبر:محمدرضا گودرزی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار