کد خبر: ۲۵۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 04 July 2016

حتماً شما هم از زبان سرمایه گذران دلسوز لرستانی به زبان شِکوِه شنیده اید که از آنها در استان های دیگر با فرش قرمز استقبال می کنند و در استان لرستان با خط قرمز!

به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ، سرمایه پایبند وطن،بوم زاد و احساسات نیست هر کجا احساس ناامنی کند،با موانع پیدا و پنهان روبرو شود و تُرش رویی و تلخ کامی ببیند به مکانی مطمئن تر باکسب بازدهی بیشتر منتقل می شود، پس فرار سرمایه های بومی از استان لرستان موضوعی صرفاً اقتصادی نیست، بلکه ابعاد سیاسی ،اجتماعی فرهنگی را نیز در بر دارد.


علی دولتشاهی گل سر سبد خیرین بومی لرستانی

حتماً شما هم از زبان سرمایه گذران دلسوز لرستانی به زبان شِکوِه شنیده اید که از آنها در استان های دیگر با فرش قرمز استقبال می کنند و در استان لرستان با خط قرمز!

سیاه نمایی از وضعیت موجود استان یکی از دلایل مهم فرار سرمایه های بومی و عدم رغبت سرمایه گذاران غیربومی برای مشارکت در فرآیندهای اقتصادی استان است.

دلیل دیگر ناشی از ریسک بالای سرمایه گذاری است که شامل ریسک ناشی از سلب مالکیت، ریسک فقدان ارزش واقعی دارایی های ناشی از بی ثباتی اقتصادی و حاکم بودن برخی سلایق مدیریتی تنش زاست.

بروکراسی هوشمند مخربی که در استان لرستان به مرموزانه ترین وجه ممکن سرمایه گذارآزاری می نماید تا برای بخش دولتی غیربازده رقیبی از دل اقتصاد رقابتی تراشیده نشود یکی دیگر از دلایل مهم فرار سرمایه ها از لرستان است

کدام سرمایه دار در لرستان در این 30 سال اخیر قدم خیری برای ورزش لرستان برداشته برخی ها که به واسطه خیلی از زد وبند ها به نوایی رسیده اند وصاحب ثروت با آورده شده اند برای ورزش کجا هزینه نموده اند.

کدام سرمایه گذار در لرستان با استخدام بیش از 1000لرستانی در موسسه مالی واعتباری آرمان در اشتغالزایی وکمک به رفع معضل بیکاری در لرستان قدم برداشته وتوانسته گوشه ای هر چند کوچک از معضل بیکاری لرستان را کاهش دهد .

پهلوان علی دولتشاهی مظهر جوانمردی ،فتوت ،مهربانی و کمک به همنو وکمک به افصاد معیوب لرستان است وتا سالها نامش بر تارک تاریخ ثبت خواهد شد .

سرمایه گذاری در ساخت وتکمیل پروژه هتل پارک صخر های که سالهاست بر اثر ندانم کاری ومشکلات ناشی از سو ء مدیریت های گذشته در ساخت این هتل چند ستاره به بوته فراموشی سپرده شده بود با دراینت دولتشاهی در حال ساخت وبهره برداری در آینده ای نزدیک خواهد بود .

خبر خوبی بود، برای کاری خیر خواهانه از یک نفر خیر خرم آبادی. کسی که بیشتر مردم با نامش اشنایی دارند.

حاج علی دولتشاه. در فضای مجازی امده بود که وی در نظر دارد در جهت احداث یک پل مبلغی به میزان ده میلیارد تومان هزینه نماید.

هرچند این کار کار خداپسندی است اما بدنبال همین خبر در فضای مجازی چالشهایی را در بر داشت. بزرگواری بیان کرد خدا کند پولش مثل پول پل دارایی‌زاده و حاج علی عسکر خرم ابادی.... و یا دیگری گفته بود خدایا قربان مصلحتت یکی را می‌دهی صد نازو نعمت یکی را نان جو اغشته در خون، بنازم به قدرتت،حال با توجه باین خبر و عکس العمل این عزیزان اگر بنده حقیر بجای این خیر محترم بودم از احداث این پل صرفنظر می‌کردم وچنین هزینه‌ای متقبل نمی‌شدم.

اما در جایی دیگر این نوع هزینه‌ها را صرف بصدا در امدن سوت کارخانه‌ای و یا بگردش در آوردن چرخ صنعتی می‌کردم تا عده‌ای از جوانان بیکار را جذب کار می‌نمودم. هر چند شاید باز حرف وحدیثهایی در این راستا باشد بر مبنای اینکه دومی با اولی چه فرقی دارد اما هر چه هست اولا عده‌ای مشغول کار شده‌اند دوما از سود وبازدهی مثبت و گردش ان چرخ می‌توان در اینده نه یک پل بلکه پل‌های زیادی را ساخت که ثواب دو چندان دارد.

هر چند بر کسی پوشیده نیست که این خیر محترم در چند سال گذشته قدمهای مثبتی برداشته وخیلی‌ها را مشغول کار نموده که عده‌ای قدر‌شناس و عده‌ای هم......... اما ختم کلام و نکته اخر بعضی‌ها نمکدان هستند باید مواظب زخم‌هایمان باشیم. برسم ورزشکاران یا علی مدد.

نویسندگان :استاد نصراله چیدان ومحمود داودی نژاد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار