کد خبر: ۲۶۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 27 July 2016

ترکیب نمایندگان دور دهم لرستان در مجلس شورای اسلامی با 8اصولگرا ویک اصلاح طلب به بهارستان راه یافتند .

به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان ،البته دو نماینده راه یافته به بهارستان با پرچم تدبیر وامید وحمایت اعتدالگراها وارد مجلس شدندولی عملا این کاندیداها هم اصولگرا بوده ومی توان جنس اکثریت نمایندگان لرستان رااز اصولگرایان بدانیم .

در این که نمایدگان باید دارای افکار وعقاید سیاسی بوده شکی نیست والبته در مسائل کلان وتصمیم گیری های بزرگ کشوری با حفظ شآن نظام قانونگذاری کنند .

ولی باید در بحث معیشت مردم ،حمایت از سرمایه گذار ،تلاش برای احیای صنایع تعطیل وناپایدار ،رفع معضل بیکاری وتلاش برای اوقات فراغت جوانان تنها مردم را به عنوان ولی نعمتان خود ودولت دانسته و ترجیح منافع مردم را بر منافع طیف ،جناج وشخص ارجع بدانند .

با گذشت بيش از 57 روز از افتتاح دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، قطار اين مجلس تقريباً روی ریل قرار گرفته است. انتخاب هیأت‌رئیسه دائم، انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی همگي انجام شده و وكلاي مردم مشغول انجام وظايف نمايندگي در دو بعد قانونگذاري و نظارت شده‌اند.

نمايندگان استان لرستان نيز در کمیسیون‌هاي اجتماعی، امیت ملی ، فرهنگی، آموزش، عمران، شوراها و حقوقی و قضایی مشغول شده‌اند. هر چند انتظار ميرفت با توجه به تجارب و سوابق برخي از نمايندگان حداقل 3 نفر از اعضاي مجمع نمايندگان استان در جايگاه رياست كمیسيونها قرار گيرند، اما در عمل اينگونه نشد و در نهايت به دو رئیس کمیسیونی که انتظار آن هم رفت اكتفا كرديم. كما اينكه در بحث هيأت‌رئيسه مجلس نيز موفقيت چنداني نداشتيم. این در حالی است که قبلاً عنوان مي‌شد كه برخی از نمایندگان استان می‌توانند در نقش‌های کلیدی و حساس هیأت‌رئیسه همچون نواب‌رئیس حضور داشته باشند، اما اكنون حتی نمایندگان با سابقه استان هم در هیأت‌رئیسه‌ها نقش کمرنگی دارند.
از اينها مهمتر اما بحث اتحاد و يكپارچگي نمايندگان استان و پيگيري جدي مطالبات مردم در قالب مجمع نمایندگان است.

وباید از نفوذ سیاسی ،قدرت لابی گری وتعامل نمایندگانی همچون علاالدین بروجردی و محمد رضا ملکشاهی راد با توجه به تجربه،قدرت تعامل ،هوش بالای سیاسی وعقلانیت بالا برای توسعه استان بهره کافی را ببریم .
درست است كه زمان چنداني از گشايش مجلس نگذشته، اما از هم اكنون و با توجه به تجارب دوره‌هاي قبل بيم آن ميرود كه نمایندگان استان اهدافشان را بيشتر به صورت فردی دنبال کنند. از اين‌رو انتظار ميرود نوعي وفاق و همدلي ميان نمايندگان استان شكل بگيرد و در مجمع نمايندگان استان، مسائل استان به شكل جمعي و بر مبناي اهداف مشترک دنبال شود.
تجارب گذشته نشان مي‌دهد كه يكي از مشکلات استان اتحاد نداشتن نمایندگان و كم تحركي مجمع نمايندگان بوده كه اجازه پیگیری موضوعات مرتبط با استان را به طور جدی به نمایندگان نداده است.
بدون تعارف بايد گفت اين مجمع در گذشته یکی از تشریفاتی‌ترین و در عين حال کم تحرکترین تشکيلات در استان بوده و تلاش‌ها و پيگيري‌هاي نمايندگان بيشتر جنبه فردي داشته تا حالت جمعي و به همان اندازه كه دفاتر شهرستاني و منطقه‌اي نمايندگان در جهت پيگيري حقوق مردم و پاسخگويي به آنها فعال بوده است، مجمع استاني در سطح ضعيف خود باقي مانده و در نهايت به برگزاري جلساتي اكتفا شده است.
بر اين اساس نمایندگان استان هر اندازه که در پیگیری‌ها و لابی‌های انفرادی، افراد موفقي بوده اند، اما در کار و تصمیم جمعی در قالب مجمع نمایندگان، کارنامه موفقي نداشته‌اند.
روند فعاليت نمايندگان فعلي استان نيز تاكنون به همين شكل بوده است، هر چند هنوز براي قضاوت خيلي زود است، اما حداقل ميتوان در قالب يك انتظار جدي و مهم و شايد نوعي نگراني مطرح کرد كه كار جمعي و منسجم در قالب مجمع استاني از ضرورتهاي استان در حال حاضر است و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي رسالت مهم و بزرگي را از اين لحاظ بر عهده دارند تا جریانی جدید در پیگیری مُصرانه مطالبات مردم شكل گيرد

.
بدون ترديد پتانسیل مجمع نمایندگان استان یک پتانسیل قوي است که مي‌توان با تكيه بر آن ضمن رفع مشكلات ريز و درشت استان در بخشهاي مختلف، روند توسعه را شتاب بخشيد.
به هرحال انتظار مي‌رود نمایندگان استان در مجلس دهم در همین ابتدای راه بتوانند با اتحاد و همدلی بیشتر برای پیگیری و حل مشکلات استان اهتمام جدی داشته باشند تا در سايه وفاق و همدلي ميان آنها و همين‌طور مسئولان اجرايي استان شاهد تحقق اهداف مهم استان در زمينه‌هاي مختلف باشيم.

مجمع نمایندگان استان به صورت جمعی و در سایه همدلی و وحدت ،مسائل ومشکلات استان را پیگیری کنند و می توان به نتیجه بهتری از آن امیدوارباشیم .

باید همه پتانسیل های نمایندگان در مسیر توسعه استان قرار گیرد و خوشبختانه نمایندگان این دوره از مجلس لرستان ویژگی های خوبی برای توسعه استان دارند.

تعداد زیادی از نمایندگان منتخب لرستان مدیربوده و در مسیر توسعه استان مدیریت بسیار اثر بخش است . عملکرد نمایندگان این دور از مجلس شورای اسلامی در قیاس با نمایندگان گذشته امیدوارتر هستند و باید در تصویب قوانین مجلس تاثیر گذار باشند.

امروز استان ما برای توسعه نیازمند به وحدت و همدلی نمایندگان است.

محمود داودی نژاد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار