رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان :
- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: فاز اول صنایع غذایی گهر دورود فردا پنجشنبه با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور به بهره برداری می رسد گفت: فاز اول صنایع غذایی گهر دورود فردا پنجشنبه با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور به بهره برداری می رسد
کد خبر: ۲۶۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 27 July 2016
 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،محمدرضا صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند اجرایی صنایع غذایی گهر دورود پس از افشای فساد بزرگ اقتصادی گروه امیر منصور آریا در سال 90 به دستور مقامات قضایی متوقف شده و پس از توقف به تملک بانک ملی استان در آمد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر نقدینگی لازم برای راه اندازی فاز اول این مجتمع تامین و دستگاههای آن توسط در حال آماده سازی و بهره برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: فاز اول این شرکت اختصاص به تولید بطری فلزی، شیشه ای و پلاستیکی و درب بطری داشته و قابلیت اشتغالزایی مجموعه بیش از یکهزار نفر است.
صفی خانی همچنین بازدید وزیر کشور از دو واحد سنگ آرا و فولاد صدر خرم آباد را از برنامه های احتمالی سفر رحمانی فضلی عنوان کرد.
همچنین فردا جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان با حضور وزیر کشور تشکیل می شود.
لرستان به همراه کرمان و آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شده و قرار است 539 طرح بااعتبار 70 هزار میلیارد ریال در این استان تکمیل شود.
صنایع غذایی دورود با ظرفیت یکهزار و 100 فرصت شغلی وپیشرفت بیش از 60 درصد پس از جریان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی با موانع قضایی مواجه و در سال 90متوقف شد.
مجوز تاسیس شرکت صنایع غذایی دورود با اعتبار 100 میلیارد تومان در سال 1387 صادر شد که کارفرما شرکت گروه امیرمنصور آریا بوده و بانک ملی شریک سرمایه گذار طرح بود.
عمده فعالیت شرکت در ۵ فاز عنوان شده بود که فاز اول تولید بطری فلزی،شیشه ای و پلاستیکی و درب بطری است که تمامی عملیات اجرایی و زیربنایی و تاسیساتی انجام شده و تمام دستگاهها نصب و آماده بهره برداری می باشد.
فاز دوم واحد تصفیه آب بوده که سوله ها و امکانات زیرساختی ایجاد و تجهیزات و ماشین آلات خریداری و بخشی از آن نصب شده است.
فاز سوم تولید آب معدنی در 18 خط تولید مجزا، فاز چهارم ایجاد کارگاه شربت خانه جهت تولید آب معدنی، ماالشعیر، دوغ و فاز پنجم تصفیه خانه که تاکنون اجرا نشده است.
با محاکمه مجرمان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، تمامی حسابها و دارایی های شرکت توسط دادستانی کل کشور مسدود و عملیات عمرانی متوقف شد.
این کارخانه در زمینی حدود 50 هکتار احداث و 100 هزار مترمربع سوله سازی شده که این حجم نشانگر وسعت و حجم بالای این مجموعه صنعتی است .
روند اجرای این کارخانه به دلیل پرونده موسوم به اختلاس سه هزار میلیاردی از سوی دادستانی متوقف شده بود که از سرگیری عملیات اجرایی و بهره برداری از این مجموعه می تواند بخش زیادی از مجموعه بیکاری این شهرستان را حل کند.
بهمن سال 93 آیت الله لاریجانی با سفر به لرستان وعده امیدوارانه ای به مردم لرستان و از تعیین تکلیف اموال توقیفی مفسدان اقتصادی در استان خبر داد که عمل به این وعده امروز موجب امیدواری و رضایت مردم دورود شده است.
رئیس قوه قضاییه گفت: تلاش می شود برخی اموال توقیفی از برخی مفسدین اقتصادی که در استان لرستان است در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
آیت الله صادق آملی لاریجانی در فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به بحث اشتغال در لرستان و لزوم ایجاد فرصتهای شغلی، تلاش می شود سرنوشت این اموال که در حد سه کارخانه هستند و ظرفیت برخی از انها تا 95 درصد تکمیل شده به زودی مشخص شود.
وی اظهار داشت: انتظار می رود با رفع توقیف این اموال حدود سه تا چهار هزار مورد اشتغالزایی در لرستان ایجاد شود.
وی ادامه داد: برای بهبود اقتصاد لرستان تحرکات خاصی لازم است و با توجه به فعالیت استاندار لرستان و قابلیت های آبی و خاکی این استان، چنانچه مساعدت های لازم از بیرون استان انجام شود وضعیت اشتغال استان مطلوب خواهد شد.
وی اضافه کرد: دستگاه قضا با تمام قوا از سرمایه گذاری سالم در استان حمایت می کند و موانع را در حد اختیارات برای سرمایه گذاری برطرف می کند چراکه مبنای قوه قضاییه برخورد با سرمایه گذاران نبوده بلکه برخورد با مفسدان اقتصادی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار