کد خبر: ۲۷۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 13 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان از وجود 644 خانه بهداشت در استان خبر داد.
،«کوروش ساکی» در جمع خبرنگاران افزود: حدود 100 هزار مترمربع فضای بهداشتی باید در استان به‌ویژه در مناطق محروم ساخته شود تا نیاز استان صفر شود.
وی گفت: در این زمینه وزارت بهداشت 50 درصد هزینه را تقبل کرده است و با ساخت این فضاها لرستان در کشور استثنا می‌شود و پرونده خود را می‌بندد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بابیان اینکه 446 بیمار دیالیزی در استان وجود دارد، مشکل بیماران پیوندی و دیالیزی را معضل عظیمی در سلامت استان دانست و ادامه داد: در حال حاضر بخش دیالیز در استان 3 شیفت شده و نوبت بیماران روستایی ممکن است در شب باشد که مشکلات متعدد ایجاد می‌کند.
ساکی گفت: هزینه خرید هر کلیه 25 میلیون تومان است که با خیران برای ورود در این بخش نیز مذاکره کرده‌ایم.رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به افزایش  40 درصدی جذب متخصص در استان اشاره کرد و افزود: آبان امسال نیز تقسیم فارغ‌التحصیلان فوق تخصص‌های کشور انجام که به آمار فوق تخصص‌های استان افزوده می‌شود.این مسئول بیان کرد: سال گذشته حدود 65 میلیارد تومان توسط خیران به بخش سلامت در استان کمک شد.
وی اظهار کرد: این در حالی است که اعتبارات دولتی 17 میلیارد تومان است که فقط 30 درصد آن تحقق پیدا کرد.
ساکی با تأکید بر تقویت مراکز رشد در استان اظهار کرد: آمار مرگ‌ومیر مادران باردار در استان در یکی ، دو سال اخیر 60 درصد کاهش پیدا کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: برخلاف سایر بخش‌ها حدود 98 درصد خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: 2 سال قبل حضور خیران سلامت در استان بسیار کم‌رنگ بود که با تلاش و رایزنی در یک سال 2 میلیارد تومان توسط خیران بروجردی به بخش سلامت کمک شد.
ساکی اشاره کرد: با  اجرای طرح تحول نظام سلامت سهم پرداختی از جانب بیمار از 25 درصد به 3 تا 6 درصد رسیده است.وی بیان کرد:  با اجرای این طرح بیش از 100 میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان‌های استان تزریق‌شده است.این مسئول اضافه كرد:  تجهیز دستگاه ام آر آی برای  نخستین بار در بیمارستان شهید رحیمی یک نمونه از این‌ تجهیزات بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: 177 تخت به تخت‌های بیمارستان شهید رحیمی اضافه‌شده است.همچنین برای نخستین بار در طول تاریخ در استان بخش طب هسته‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم.
ساكی اضافه کرد: به دلیل بالا بودن هزینه راه‌اندازی رادیوتراپی با بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم که این بخش به زودی راه‌اندازی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در یک و نیم سال اخیر 168 میلیارد تومان منابع اعتباری به دانشگاه علوم پزشکی لرستان اختصاص داده‌شد.
وی ادامه داد: کاهش هزینه‌های بخش دولتی سبب حضور زیاد مردم در این بخش برای درمان شده و خرید ساختمان استانداری نیز در همین زمینه بود.

ثبت نام 18 هزار نفر در سامانه کارآفرینی دانشگاه علوم پزشكی
۱۸ هزار نفر در سامانه طرح کارآفرینی دانشگاه علوم پزشكی استان ثبت نام کرده اند و آزمون های برگزار شده نیز به استناد همین افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند صورت گرفته است.
  معاون توسعه و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: دو آزمون استخدامی در رابطه با نیروهای شرکتی و نیروهای خدماتی برگزار شده است.
« علی خوارزم کیا» افزود: در استخدام نیروهای شرکتی ضرورتی برای برگزاری آزمون نبود اما برای جلوگیری از تبعیض طبق دستورالعمل ها آزمون برگزار کردیم.
این مسئول افزود: هیچگونه ورود به عرصه اشتغال خارج از سیستم آزمون و ضوابط اداری در دانشگاه علوم پزشکی اتفاق نیفتاده است.
معاون توسعه و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان از برگزاری آزمون استخدامی رسمی این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.
وی اشاره کرد: با پیگیری های صورت گرفته نزدیک به دو برابر سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور مجوز استخدام گرفته ایم.
خوارزم کیا عنوان کرد: در بحث تجهیز و نوسازی ناوگان آمبولانس‌ها اخیراً تعدادی آمبولانس وارد دانشگاه شده که منتظر تشریفات اداری برای تزریق به سیستم هستیم.
این مسئول ادامه داد: داروخانه دولتی متعلق به دانشکده داروسازی امام خمینی(ره) در خرم‌آباد  ایجاد ‌شده و با وجودآن هیچ‌گونه کمبود دارویی در استان نداریم.
وی بیان کرد: همه داروخانه‌های بیمارستانی به بخش خصوصی واگذارشده است.
معاون توسعه مدیریت و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تاکنون همه داروهای بیماران ام اس، شیمی‌درمانی و سایر بیماری‌های خاص در استان رایگان است و از طرف معاونت دارو و غذا و معاونت درمان مورد مساعدت قرارگرفته‌اند.

انجام 31 هزار عمل جراحی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان  نیز گفت: ۳۱ هزار و ۹۹۴ عمل جراحی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.
«پیمان آسترکی» افزود: بیش از ۴۴ هزار و ۹۵۳ مورد عمل غیر اورژانسی داشته ایم.همچنین  در سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد زایمان طبیعی در استان انجام شده است.آسترکی با اشاره به اینکه میزان زایمان  سزارین در استان ۴۳ درصد است، بیان كرد: این میزان پایین تر از نرم کشوری است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان بیان کرد: یک میلیون و ۲۰ هزار و ۵۳۱ بیمار در کلینیک های تخصصی استان معاینه سرپایی شده اند.
وی ادامه داد: در سال ۹۴ بیش از ۶۵۴ هزار و ۸۵۰ بیمار به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کرده اند.
آسترکی اظهار کرد:  در سال ۹۴ بیش از ۱۷۷ هزار بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بستری شدند.
وی افزود: مدت اقامت در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی به ازای هر تخت 6/2 روز است.

ارتقای شاخص اچ ایندکس
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این نشست گفت: براساس آخرین رتبه‌بندی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان رتبه شانزدهم را ازنظر شاخص اچ ایندکس در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشته است.
«مروت طاهری کلانی» ادامه داد: شاخص اچ ایندکس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال‌های قبل 17 بوده است و اکنون به 20 ارتقا یافته است.
وی افزود: مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز شروع به کارکرده و برنامه‌های حمایتی خوبی در دست اقدام دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار