کد خبر: ۲۷۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 14 August 2016



تابناک لرستان :چندی است که مسئولین برخی دستگاه های اجرایی در انجام به وظایف ذاتی خود کوتاهی می کنند تا جایی که این قصور، موجبات اعتراض مردم و دلسوزان را فراهم می آورد.

  پس از کشمکش های فراوان و اعلام نظر مخالفان و موافقان نامگذاری پل مازیار خرم آباد، سرانجام منتقدین پیروز میدان شدند و با بهره گیری از نام شهید رسانه "محمود صارمی" پل مورد بحث را مزین به نام روزنامه نگار شهید هم استانی کردند تا به نوعی پایانی باشد بر اما و اگرها.

 اما این پایان کار نبود، چرا که تغییر نام پل مورد مشاجره، باعث شد تا فقط جای موافقین و مخالفین عوض شود و ماجرا همچنان ادامه داشته باشد.

 به هر حال فارغ از موضوع نامگذاری، نکته قابل توجه این است که چرا شهرداری خرم آباد از نظر کارشناسان، صاحب نظران و هنرمندان استان استفاده نمی کند تا آنان با بهره گیری از حس زیبایی شناختی خود دست بکار شوند و جلوه بصری زیبایی برای تابلوها و ... رقم بزنند ؟!

 تصویر فوق، نشان می دهد که پس از تصمیم گیری مسئولین جهت تغییر نام پل مورد اشاره از مازیار به شهید صارمی، شهرداری خرم آباد به عنوان متولی ساماندهی مبلمان شهری و ... به شیوه ای ناشیانه، غیر حرفه ای و نازیبا اقدام به پوشش نامناسب نام قبلی و اضافه کردن نام جدید در تابلوی پل موصوف نموده تا جایی که نام پیشین قابل رویت است.

 نکته دیگر اینکه، مشخص نیست آیا این تابلو مربوط به پل است یا خیابان یا هر دو ؟! و چرا شهرداری خرم آباد ذره ای زحمت به خود نداده تا تفکیکی قائل شود و تابلویی زیبا و در خور توجه آماده و جانمایی نماید.

 البته این تنها یک نمونه از عدم توجه و اشراف مسئولین شهرداری خرم آباد به وظایف محوله خویش است و نمونه بارز کج سلیقگی روابط عمومی این نهاد، ماجرای ساخت ماکت هواپیمای حامل امام خمینی "ره" و به اصطلاح بازسازی آن لحظه تاریخی بود که واکنش رسانه ها و مردم کشور را در پی داشت.

 در اما در خبری دیگر، فرمانداری خرمشهر، که عنوان ویژه را نیز یدک می کشد گویا از طراحی یک بنر ساده هم عاجز بوده، چرا که با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، نشان داده که همچنان بر سنت ها پایبند بوده و در اقدامی تاسف برانگیز، با پارچه نویسی سهل انگارانه، به ظاهر قصد تبریک سالروز میلاد فرخنده امام هشتم شیعیان جهان حضرت امام رضا"ع"را داشته که به جای نام مبارک امام هشتم، نام مبارک امام یازدهم شیعیان، حضرت امام حسن عسگری "ع" را در متن آورده است. (تصویر فوق).

 حال سوال اینجاست که بررسی یک متن چند کلمه ای و انتخاب پس زمینه و کادر و ترکیب رنگ های چشم نواز کار دشواری است؟! و اگر چنین است چرا کار را به اهلش نمی سپارند ؟!

 چرا شهرداری خرم آباد برای پیشبرد اهداف خود، از نظر هنرمندان و صاحب نظران در ترکیب بندی ها استفاده نمی کند ؟!

 چرا و هزاران چرای دیگر که در این مجال نمی گنجد.

 هزار حیله برانگیخت حافظ از سر فکر ... در آن هوس که شود آن نگار رام و نشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار