نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان به همراه رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ، فرماندار و دادستان شهرستان دورود از منطقه حفاظت شده اشترانکوه و دریاچه گهر بازدید نمودند.
کد خبر: ۲۸۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 18 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان به همراه رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ، فرماندار و دادستان شهرستان دورود از منطقه حفاظت شده اشترانکوه و دریاچه گهر بازدید نمودند.

http://cdn.lorestandoe.ir/assets/images/f/DSC_0173-01e2feaf.jpg

آیت الله میر عمادی نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در حفظ و حراست از محیط زیست استان درجمع محیط بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه بر اهمیت حفظ محیط زیست از نظر اسلام تاکید نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در کارگاه آموزشی زیست محیطی که برای کارکنان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شده بود به بیان اهمیت موضوع محیط زیست در جهان امروز و بویژه کشور ایران پرداختند و تاکید نمودند که امروزه بر کسی پوشیده نیست که محیط زیست و منابع طبیعی در ابعاد مختلف زندگی بشر نقش به سزایی را ایفا می­نمایند.

 

وی گفت: یک زمانی بشر مغلوب و تسلیم محض طبیعت بود اما با رشد جمعیت بشر بین طبیعت و انسان تعادلی برقرار شد و به نحوی از طبیعت استفاده می کرد که طبیعت نیز قدرت احیا و خودپالایی را داشته باشد ولی امروزه ما بصورت بی رحمانه منابع طبیعی را مورد استفاده قرار می دهیم و طبیعت مقهور اشتهای سیری ناپذیر ما شده و از منابعی که خداوند در اختیار ما گذاشته است بیشتر از ظرفیت زیستی آن استفاده می کنیم که این استفاده بیش از اندازه یک هشدار است ، چون بازخورد طبیعت نیز سخت و بی رحمانه خواهد بود.

 

ایشان بیان داشتند: امروزه محیط زیست جهان و کشور ما با چالشهای بزرگی رویرو است و اینکه 197 نفر از سران کشور های جهان در شهر پاریس گردهم می آیند و توافقنامه پاریس را در ارتباط با تغییرات آب و هوایی امضاء می کنند، نشان دهنده این است که ادامه روند دخالت انسان در محیط زیست دنیا را با چالش روبرو نموده و بعنوان یکی از اصلی ترین دغدغه ها ست که باید برای آن چاره اندیشی شود.

مهندس فتحی بیرانوند ضمن اشاره به ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست و همچنین برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی که موضوع محیط زیست در اولویت قرار دارد اظهار داشتند که : ما باید یک بازنگری کلی در رفتارمان نسبت به طبیعت و محیط زیست داشته باشیم و یکی از مهمترین اقدامات برای رفع مشکل زیست محیطی ارتقای فرهنگ عمومی در این زمینه است و ما نیازمند آنیم که آگاهی های زیست محیطی را به صورت جزیی از معارف همگانی درآید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: نباید فراموش شود که محیط زیست سالم جزو سرمایه های اجتماعی محسوب می شود که همه وظیفه داریم در حفاظت و نگهداری از این مواهب طبیعی کوشا باشیم .

مهندس فتحی با اشاره به اهمیت جنگل های زاگرس گفت: جنگل های زاگرس ریه های این کشور هستند و اگر این جنگلها از طریق تغییر کاربریها، آتش سوزیها، تعدم تعادل دام و مرتع و ... از بین بروند ، قطعا زندگی در کشور دچار چالش خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار