کد خبر: ۲۸۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 19 August 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه خبری "منار "مسئول بسیج هنرمندان لرستان از برگزاری کارگاه هنرهای تجسمی بسیج  در نگارخانه "سرو" مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خبر داد و گفت: امروز 30 تن از هنرمندان لرستانی به رقابت نشستند.

 

"فریبرز حاتمی"؛  اظهار کرد: طبق فراخوانی که پیش از این  داده شده بود، ساعت 8 صبح امروز برگزاری کارگاه هنرهای تجسمی بسیج  در نگارخانه "سرو" مجتمع فرهنگی هنری ارشاد آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

وی افزود: پس از فراخوان عمومی جهت ارسال آثار به این کارگاه، 30 تن از هنرمندان سراسر استان در مجموع 76 اثر در زمینه‌های نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و نگارگری به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

حاتمی با بیان این مطلب که آثار ارسالی مورد ارزیابی داوران استانی قرار می‌گیرد، عنوان کرد:  پیش از این مقرر شده بود داوران کشوری نیز در این کارگاه حضور داشته باشند اما به دلیل تبحر و مهارت اساتید استانی و احتمال این که داوران لرستانی آثار دیگر استان‎ها را نیز داوری کنند، از مرکز داوری اعزام نشد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان اظهار کرد: "غلامرضا موسائیان"، "ستار ساکی" و "اکبر حیدری" داوری آثار کارگاه تجسمی بسیج هنرمندان لرستان را برعهده دارند.

 وی افزود: در این کارگاه بهترین آثار استانی مشخص و به تهران ارسال می‌شوند تا برگزیده آثار در هشتمین  جشنواره هنرهای تجسمی بسیج استان لرستان شرکت داده شوند.

حاتمی هدف از برگزاری این کارگاه را نمایش توانمندی‌های هنرمندان بسیجی در عرصه هنرهای تجسمی، رشد و شکوفایی استعداد هنری بسیجیان و شناسایی نخبگان هنری، ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه، ایجاد ارتباط و تعامل فرهنگی هنرمندان بسیجی، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی جهت خلق آثار برجسته و شاخص عنوان کرد.

لازم به ذکر است، سبک زندگی ایرانی اسلامی، حقیقت و زیبایی در ساحت هنر، جهاد اقتصادی و حماسه سازندگی، شبکه‌های اجتماعی فرصت‌ها و تهدیدها، پاسداران حریم حرم، فرهنگ حجاب و عفاف، شادی و نشاط  در حیات معنوی و اجتماعی، افشای جنایت‌های تکفیری به‌ویژه داعش، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی نظیر ولایت (ولایت و رهبری، عدالت‌طلبی، استقلال، آزادی، دین‌باوری، فرهنگ انتظار، ایثار، شهادت و مهرورزی) مذمت خصائص زشت بشری، کربلا میقات عاشقانه حقیقت، وحدت اسلامی، همبستگی و حسن هم‌جواری،جلوه‌های کار و تلاش و اسراف و مصرف‌زدگی از اهداف این کارگاه می‎باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار