کد خبر: ۲۸۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 19 August 2016



تابناک لرستان :طرح پوستر هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان، تکرار پوستر هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور است.

با توجه به برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در پارک گفتگو تهران، بسیاری از دستگاه های اجرایی این استان پای کار آمدند تا هر یک، سهمی در معرفی سرزمین مفرغ و بلوط داشته باشند.

 اگر چه نحوه برگزاری این هفته فرهنگی و اقتصادی، موافقان و مخالفان جدی دارد، اما فارغ از هرگونه داوری در خصوص نحوه برگزاری برنامه، بخش های در نظر گرفته شده و هنرمندان منتخب جهت اجرای برنامه ها، با نگاهی سطحی و گذرا به پوستر طراحی شده این برنامه می توان دریافت که یا طرح پوستر مورد اشاره سرقتی است و یا توسط یک هنرمند اجرا شده است. چرا که با مقایسه دو طرح، پی خواهیم برد که فقط برخی نقوش حذف و اضافه شده و متن مناسبت نیز در دو فضای مختلف جانمایی شده است. حتی طراح محترم به خود زحمت نداده تا نوع قلم انتخابی را از هم تمیز دارد تا شائبه شباهت 90 در صدی برطرف گردد.

 از طرفی، تکرار یک طرح جهت یک برنامه تبلیغی، جایز نبوده و نیست و از اصول حرفه ای به دور است، چرا که نوآوری در خلق یک اثر تبلیغی از شروط اولیه به شمار می آید.

 حال باید از طراح یا طراحان، انتخاب کننده یا انتخاب کنندگان این فراخوان پرسید که چرا جهت یک برنامه چند میلیاردی، یک طرح تکراری به چاپ رسیده و در سطح ملی منتشر شده است ؟!

 آیا برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در تهران از اهمیت بالایی برخورد نبوده که مسئولین، جهت طراحی و انتخاب پوستر به عنوان معرف اولیه برنامه، حساسیت به خرج نداده اند ؟!

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار