کد خبر: ۲۸۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 20 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد گفت: برای تکمیل سد آبسرده ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

صیدعلی کورانی‌فر در حاشیه بازدید از سد آبسرده، افزود: سد آبسرده در فاصله ۱۶ کیلومتری از شهرستان بروجرد در منطقه آبسرده در حال احداث است.

وی اظهار کرد: این سد از نوع خاکی تک قوسی با هسته رسی است که در زمان بهره‌برداری 2هزار و ۲۰۰ شغل جدید در منطقه ایجاد خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با بیان اینکه جاده دسترسی از محل تقاطع با محور بروجرد - چغلوندی تا محل سد 2.5 کیلومتر است، تصریح کرد: سد آبسرده از نوع خاکی با هسته رسی، ارتفاع سد از بستر رود خانه ۸۰ متر، طول تونل‌های انحراف ۷.۲۲۶ متر و ۳۰۵ متر، قطر تونل‌های انحراف ۶.۲ متر و ۸.۴ متر، حجم مخزن سد ۸.۶۰ میلیون متر مکعب، حجم تنظیم آب کشاورزی ۵۷. ۷۴میلیون متر مکعب در سال، سطح زیر کشت (توسعه و بهبود) ۸۴۰۰ هکتار و قدرت نیرو گاه ۶ مگاوات است.

کورانی‌فر اضافه کرد: از دیگر مشخصات سد طول تاج ۴۵۰ متر، عرض تاج ۸ متر و شامل دو رشته تونل جهت سیستم انحراف و آبگیر کشاورزی و شرب به ترتیب به طول‌های ۳۰۶ و ۲۲۷ متر است.

وی بیان کرد: سد آبسرده با هدف کنترل جریان‌های سطحی در محدوده طرح و ذخیره آنها در مخزن این سد جهت توسعه آبیاری اراضی پایین دست و تولید انرژی برق آبی آغاز شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با بیان اینکه این سد قابلیت ذخیره‌سازی ۶۰ میلیون متر مکعب آب در خود را دارد، گفت: جهت تکمیل و راه‌اندازی این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار