کد خبر: ۲۸۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 20 August 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری لرستان ،ساخت بلوار شهید چاغروند به طول 3 کیلومتر در ورودی الشتر به خرم آباد یکی از اقدامات مهم شهرداری منطقه یک خرم آباد است.
مدیر شهرداری منطقه یک خرم آباد گفت: حجم خاکریزی این پروژه به میزان 24 هزار متر مکعب و به صورت امانی انجام شده و در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی به ارزش 2 هزار میلیارد ریال است.
«سعید فولادوند» بیان کرد: آسفالت مصرف شده تاکنون نزدیك به 400 تن به ارزش 600 میلیارد ریال به صورت امانی انجام شده است.
این مسئول شهرداری منطقه یک خرم آباد گفت: برای رنگ آمیزی جدول‌های این بلوار در حدود 8 کیلومتر به صورت امانی و با کم کردن هزینه‌ها و اقتصاد مقاومتی به ارزش 600 میلیارد ریال انجام شده است.
فولادوند تأکید کرد: جدول گذاری حدود 6 کیلومتر به ارزش 3 هزار میلیارد ریال نیز انجام شده است. وی اظهار کرد: در این بلوار 360 اصله نهال توت و 900 هزار بوته رزماری و لاوان کاشت شده است.
مدیر شهرداری منطقه یک خرم آباد گفت: ساماندهی ورودی‌های شهر رونق صنعت گردشگری را به دنبال دارد.

گام برداشتن به سوی اقتصاد مقاومتی
وی گفت: در شرایط كنونی كه كشور در برخی بخش‌ها با مشكلات و مسائل اقتصادی فراوانی روبه‌رو است گام برداشتن به سوی اقتصاد مقاومتی در حوزه شهری می‌تواند بستر مناسبی برای هزینه‌كرد صحیح و كاهش هزینه‌های شهری باشد. فولادوند افزود: گردش مالی در اقتصاد شهری بسیار بالاست، بر این اساس باید در زمینه اقتصاد شهری اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

ساماندهی فضای سبز
این مقام مسئول  اظهار کرد: در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ساماندهی فضای سبز بلوار ولیعصر(عج) به صورت امانی در دست اقدام است.
فولادوند افزود: در ادامه این فعالیت‌ها بوستان محله ای زاگرس در بلوار شفیع پور (60 متری جنب شرکت گاز) با 15 هزار متر مربع و بوستان محله ای مخملکوه دوم با 4 هزار متر مربع به صورت امانی آماده افتتاح است. وی مناسب‌سازی اماکن، معابر و فضاهای شهری را مهم‌ترین دغدغه مسئولان و مدیران شهری عنوان کرد و گفت: تا کنون اقدامات مطلوبی در این زمینه از سوی شهرداری صورت گرفته است.
فولادوند ادامه داد: در این زمینه پایلوت مناسب سازی معابر برای استفاده معلولان در خیابان بعثت(شیرخوارگاه) در حال طراحی است و به زودی آغاز می‌شود.
مدیر شهرداری منطقه یک خرم آباد اظهار کرد: سنگفرش پیاده رو خیابان 60 متری  در ابتدای کوچه‌های‌های آفتاب، سنگفرش بلوار مهارت، جنب صدا و سیما در حدود 4 هزار متر مربع نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شهرداری است.
فولادوند افزود: زیرسازی و آسفالت شهرک آذربایجان با 10 هزار تن نیز توسط این مرکز صورت گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار