کد خبر: ۲۸۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 21 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از رسیدگی به 388 پرونده قاچاق کالا در پنج ماه اول سال جاری در محاکم قضایی این اداره خبر داد.

بهرام براری  اظهار کرد: از ابتدای امسال 370 گروه در 594 مرحله بررسی بازرسی های مشترکی که با هدف کشف کالای قاچاق در سطح استان انجام داده اند 201 واحد متخلف عرضه مواد غذایی، آرایشی ولباس قاچاق را شناسایی کرده که برای 187 مورد پرونده نیز تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در پنج ماهه اول سال گذشته 21 میلیارد ریال جریمه از واحدهای متخلف اخذ شده که این مقدار در مدت مشابه امسال به 54 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان بیان کرد: طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور نیز در دستور کار قرار گرفته است.
براری افزود: با توجه به سیاست های کلان سازمان این طرح نیز در لرستان به صورت همزمان با سراسر کشورآغاز شده ودر استان نیز با گرفتن دستور همسو با مراجع ستادی در حال اجرای این طرح هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه این طرح بیشتر در بحث نظارت و پیشگیری و برخورد در حوزه کالاهای سلامت محور است ادامه داد: در این زمینه گشت های مشترک با همکاری سازمان های صنعت و معدن، اداره اماکن نیروی انتظامی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان ادامه داد: بیشترین حجم کالای قاچاق استان را مواد غذایی و پوشاک بیشترین به خود اختصاص داده که بیشتر از مرزهای مرزهای غربی و جنوب غربی لرستان با استان های همجوار وارد می شوند.
براری افزود: این سازمان در استان به لحاظ تناسب نیرو و حجم کار از امکانات کافی برخوردار نبوده که این خود به صورت سهوی باعث افت کیفیت کار خواهد شد.
به گفته وی این سازمان دارای سه شعبه فعال در خرم اباد و 6 شعبه نیز در شهرستان های استان است که در برخی از شهرستان ها با توجه به کمبود امکانات از قضات شعبه های مجاور استفاده می شود.
براری تاکید کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در شعبه های تعزیرات حکومتی استان با توجه به حجم نیرو امکانات سخت افزاری میانگین کشوری بالاتر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار