کد خبر: ۲۸۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 21 August 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری لرستان ،فازدوم خط ویژه تاکسی و اتوبوس درخرم آباد با هدف کاهش ترافیک آغاز شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خرم آباد با اعلام خبراجرایی شدن فاز دوم خط ویژه تاکسی و اتوبوس گفت: در ادامه فاز اول که تا میدان شهدا بود فاز دوم هم آغاز شد.
«سید حبیب الله احمدی فیلی» افزود: فاز دوم اجرای خط ویژه تاکسی از میدان شهدا تا چهار راه فرهنگ است.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه از مصوبات شورای هماهنگی ترافیک شهر خرم‌آباد است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری خرم آباد به اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح اشاره کرد وگفت: 35 میلیون تومان برای اجرای فاز دوم خط ویژه تاکسی و اتوبوس از محل بودجه داخلی سازمان هزینه شده است.
این مسئول در سازمان تاکسیرانی هدف از اجرای فاز دوم خط ویژه تاکسی و اتوبوس را نظم بخشی و انتظام به حمل و نقل عمومی شهری عنوان کرد.
احمدی فیلی بیان کرد: خط ویژه تاکسی همچنین یکی از اهرم‌های برخورد با مسافربرهای شخصی است که در سطح شهرتردد دارند و موجب افزایش بارترافیکی به خصوص در هسته مرکزی شهر می‌شوند.
وی کاهش بارترافیکی را هم از دیگر اهداف و مزایای آغاز فاز دوم خط ویژه تاکسی و اتوبوس عنوان کرد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری خرم آباد افزود: با اجرایی شدن این طرح مسافربرها و خودروهای شخصی نمی‌توانند در بخش مرکزی شهر به جابه جایی مسافر اقدام کنند و این امرتأثیر بسزایی درکاهش ترافیک دارد.
 رعایت حقوق رانندگان تاکسی هم از دیگر مزایای اجرای خط ویژه تاکسی است که مدیر عامل سازمان تاکسیرانی به آن اشاره کرد.
وی افزود: با این اقدام فقط رانندگان تاکسی می‌توانند در هسته مرکزی شهرکار جابه‌جایی مسافران را انجام دهند. ایجاد محدودیت ترافیکی هم از دیگر مزیت‌های آغاز فاز دوم خط ویژه تاکسی و اتوبوس است که احمدی فیلی بیان کرد.
وی اشاره کرد: استفاده از تاکسی برای جابه‌جایی علاوه بر حفظ امنیت شهروندان، فضای ظاهری شهر را هم بهتر جلوه می‌دهد. احمدی فیلی افزود: بنابراین تلاش ما تقویت فرهنگ سازی در مورد استفاده از تاکسی برای جابه‌جایی است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ایجاد خط ویژه تاکسی را از زیرساخت‌های مهم در زمینه کاهش ترافیک بیان کرد.وی عنوان کرد: مردم باید در این مورد همکاری بیشتری با سازمان تاکسیرانی داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار