کد خبر: ۲۸۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 21 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ؛مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: سازمان تأمین اجتماعی استان لرستان حدود ۲۳۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، کارگاه‌های شاخص و شهرداری‌ها حق بیمه طلب دارد.

  شهناز حمزه لویی ظهر امروز در حاشیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی استان لرستان قریب به 230 میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، کارگاه‌های شاخص شهرستان بروجرد نظیر سامان کاشی، نساجی، کاشی جم، شهرداری و کارگاه‌های کوچک و بزرگ طلب دارد.

وی به لزوم همراهی با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در لرستان تأکید کرد و افزود: در این راستا و به‌منظور حفظ خطوط تولید تلاش شده با کارفرمایانی که مشکل‌دارند و در مقاطعی لیست‌های آن‌ها دچار مشکلاتی شده در پرداخت حق بیمه‌ها نهایت همکاری شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان بیان کرد: سیستم تأمین اجتماعی سیستمی غیردولتی است که منابع آن وابسته به پرداخت حق بیمه‌ها است بنابراین و با توجه به اینک ماهیانه در سطح استان لرستان 45 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود باید منابع لازم برای پرداخت این مستمری‌ها تأمین شود تا بتوان علاوه بر آن خدمات حوزه‌های درمانی و بیمه‌ای را به شکلی پررنگ‌تر به جامعه هدف ارائه داد.

وی از کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی استان خواست نسبت به حضور در کارگاه‌های خود و نظارت مستقیم بر روند تولید و عملکرد کارگران اقدام کنند و عنوان کرد: تلاش می‌شود در کنار همکاری تیم مدیریتی استان تا آنجا که به منابع داخلی این سازمان لطمه‌ای وارد نشود برای پرداخت مطالبات با مؤدیان همکاری شود.

حمزه لویی با اشاره به بدهی 33 میلیارد تومانی شهرداری بروجرد به سازمان تأمین اجتماعی لرستان تصریح کرد: شهرداری‌ها بزرگ‌ترین بدهی را به این سازمان دارند اما در طول سال‌های افزایش این بدهی خدمات تأمین اجتماعی به کارگران آن‌ها قطع نشده و این امر سبب شده حق بیمه آن‌ها در طول سال‌ها انباشته شود.

وی افزود: تلاش می‌شود با همکاری شهرداری بروجرد و شورای اسلامی شهر بخشی از بدهی این نهاد در قالب تهاتر املاکی که البته تأمین اجتماعی نیازی به آن‌ها ندارد دریافت شود و بخشی دیگر هم در قالب بخشودگی جرائم به‌صورت نقدی پرداخت شود تا مشکلات جامعه کارگری شهرداری بروجرد برای دریافت حق سنوات و بازنشستگی رفع شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار