کد خبر: ۲۸۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 22 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،حدود 70نفر از کارگران پارسیلون خرم آباد برای چندمین بار در سال جاری روز دوشنبه با تجمع در مقابل استانداری لرستان خواستار دریافت حقوق و مزایای معوقه خود شدند.

برخی ازاین افراد  اظهار داشتند: کارگران این کارخانه به رغم وعده های مسئولان تاکنون دستمزدی دریافت نکرده اند.
شرکت پارسیلون خرم آباد (سهامی عام ) به عنوان بزرگترین تولید کننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی آمید 6 در سال 1353 تاسیس شد که در دهه 80 به دلیل واگذاری غیراصولی به بخش خصوصی دچار رکود و بحران شد.
این شرکت در سال 1363 به بهره برداری رسید و ظرفیت تولید سالانه آن 14 هزار تن انواع نخ نایلون خام و استرچ و یکهزار تن گرانول پلی آمید 6 اعلام شده است.
محصولات پارسیلون در صنایع تکسچر ایزینگ، بافندگی کتن و راشل، گردباف، تولید نخ تور ماهیگیری، جوراب بافی، شیلنگ، لاستیک و انواع قطعات پلاستیکی مهندسی مورد استفاده قرار گرفته است.
پارسیلون در سال های گذشته یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی و صنعتی استان لرستان بوده و حجم بسیاری از بار اقتصاد استان را به دوش می کشید.
در سال های پس از خصوصی سازی، این کارخانه که با سابقه حدود 40 سال پیشکسوت صنعت لرستان به شمار می رفت، دوام نیاورد و در دهه گذشته تعطیلی و نیمه نعطیلی های پی در پی رمقی برای این واحد و البته کارگران دل نگران آن به جا نگذاشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار