کد خبر: ۲۸۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 23 August 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه خبری بلوطستان ،حمیدرضا کرموند مدیرعامل آبفا لرستان در نشست خبری که ظهر امروز  وبمناسبت هفته دولت با خبرنگاران شهرستان کوهدشت برگزار کرد، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و با توجه به شعار دولت و ملت، امیدواری و استقامت ما هم همدل با مردم تلاش میکنیم که در مقابل کمبود ها و مشکلات استقامت کنیم و با حل مشکلات بتوانیم به مردم خوب شهر کوهدشت و استان لرستان خدمات ارایه بدهیم.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر بحث تامین آب بخصوص شهرهای کم آب در تمام کشور بوده و ما هم به عنوان متولی این امر در لرستان آب را از مهم ترین شاخصه های توسعه در نظر داریم و باید هم از مسیولین و هم مردم مورد توجه ویژه قرار گیرد این مسئول در ادامه افزود: کوهدشت یکی از شهر های است که با کم آبی مواجه است و ما بیشترین نگرانی را در سالهای اخیر در کوهدشت داشته ایم.

در ادامه‌ی این نشست خبری که با حضور تعدادی از خبرنگارن شهرستان رونق گرفت مدیرعامل آبفای لرستان اظهار نمود: با توجه به تدابیر لازم که انجام داده ایم سال نودو چهار و تابستان را بدون مشکل پشت سر گذاشتیم و همچنان در حال حفاری چاهای جایگزین هستیم چونکه برخی چاها گاها از مدار خارج می‌شوند و نیاز به جایگزین دارند .

مدیر عامل آب فاضلاب لرستان گفت: در بحث حدر رفت آب اقدام به اصلاح شبکه کرده‌ایم در بحث بهداشت تمام دستگاهای کلر زنی را اگر قابل تعمیر بودند تعمیر اگر نه تعویض کرده ایم و الان تمام دستگاهای کلر زنی کاملا نو و پای کارند و به شدت کنترل میکنیم و هیچ مورد آلودگی یا شکی نداریم ترجیح میدهیم مردم آب نداشته باشند تا آب آلوده بخورند

این مسئول تصریح کرد:مشکل استان لرستان این است که شهر های ما از هیچ سدی تامین نمیشوند و این یک مشکل است که در دو سه سال گذشته دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی صورت گرفته که بتوانیم آب را از سدها تامین کنیم و در این راستا ساخت برخی سدها شروع شده است.

این مسئول در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت:فاضلاب کوهدشت در سال ۷۵ شروع شده که متاسفانه تا کنون بیش از ۶۰ درصدشبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده که متاسفانه بحث تصفیه خانه هنوز اجرا نشده است.

وی در این خصوص تشریح کرد: خبرهای خوبی در ر اه است در روزهای نهایتا ماهای آینده شروع به اجرای تصفیه خانه کوهدشت خواهیم کرد.

وی هم‌چنین خاطرنشان ساخت:‌امسال بیست کیلومتر در کوهدشت فاضلاب کشی شده است.

حمید رضا کرموند ادامه داد:واقعیت این است که فاضلاب آلوده است و باید مشکل حل شود و بنده به عنوان مدیر دستگاه مربوطه کاری به گذشته و اینکه چه اتفاقی افتاده است ندارم و دردی را دوا نمی کند من وضعیت موجود را میبینم و امروزم به فکر مشکل مربوطه هستم. مدیرعامل آبفا گفت: یکی از شهر های اولویت دار و مهم ما در راستای فاضلاب شهری که استاندار هم روی آن تاکید دارد کوهدشت است.

وی در خصوص برداشت بی رویه آب های زیر زمینی توسط کشاورزان گفت شوارای مشورتی که تشکیل داده ایم قرار است اولویت پلمپ باچاهای باشد که در محل آب شرب است باید همه حساس باشیم باید تعادل بین اشتغال و کشاورزی و آب داشته باشیم زیر زمین در کوهدشت دارد خشک میشود و باید چاره ای اندیشید.

این مسئول اظهار داشت: مشکل تامین آب شرب درب گنبد به تازگی حل شده است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار