استاندار لرستان در نخستین روز هفته دولت گفت:
هوشنگ بازوند که درنشست شورای اداری استان که در نخستین روز آیین هفته دولت و در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب اعتبار هزینه شده برای تکمیل این پروژه ها را هزار و ۳۰ میلیارد تومان واشتغال زایی برای چهار هزار و ۱۲ نفر برشمرد وتصریح کرد: خرم آباد با ۲۷۰ پروژه بیشترین تعداد پروژه قابل افتتاح طی هفته دولت در استان را دارد
کد خبر: ۲۸۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 23 August 2016

 

به گزارش تابناک لرستان ، استاندار لرستان گفت: طی هفته دولت امسال ۹۶۸ پروژه در استان به بهره برداری خواهد رسید .

هوشنگ بازوند که درنشست  شورای اداری استان که در نخستین روز آیین  هفته دولت و در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب  اعتبار هزینه شده برای تکمیل این پروژه ها را  هزار و ۳۰ میلیارد تومان  واشتغال زایی  برای چهار هزار و ۱۲ نفر برشمرد وتصریح کرد: خرم آباد با ۲۷۰ پروژه بیشترین تعداد پروژه قابل افتتاح طی هفته دولت در استان را دارد

 وی  افتتاح پروژه ها را در شهرستان های بروجرد ۱۱۷ پروژه، الیگودرز ۱۰۵ پروژه، دلفان ۹۳ پروژه، کوهدشت ۹۲ پروژه، دوره چگنی ۷۴ پروژه، پلدختر ۶۳ پروژه، سلسله ۶۰ پروژه، دورود ۴۹ پروژه، ازنا ۳۹ پروژه و رومشکان شش پروژه   عنوان کرد وادامه داد: در هفته فرهنگی، اقتصادی لرستان 5 وزیر حضور داشته و مطالبات مردم را شنیدند.

بازوند تصریح کرد: در این هفته با دایر کردن ۸۵ غرفه ضمن نشان دادن عملکرد دستگاه های مختلف استان موفق شدیم داشته های لرستان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی  با بیان اینکه  طی سه سال گذشته مطالبات لرستان به هیئت دولت منعکس شده است گفت: بحث اقتصاد مقاومتی یک برنامه بلند مدت برای کشور بوده به طوری که برنامه ششم توسعه نیز بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی در مجلس تصویب می شود.

بازوند تاکید کرد: قرار است اقتصاد مقاومتی با اقتصادی که وابستگی داشته مقابله کند و در اقتصاد مقاوم سازی ایجاد کندمشارکت مردم، مدیریت عقلانی و مدیریت جهادی از پیش شرط های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: یکی از چالش های پیش روی استان  پایین بودن سطح بهره وری در نیروی انسانی دانست  لذا از مدیران دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود این موضوع را به صورت جدی در دستورکار خود قرار دهند.

بازوند خاطر نشان کرد:وجود بروکراسی در ساختارهای اداری مانع تحقق اقتصاد مقاومتی می شود بنابراین  باید قبول کنیم بروکراسی در ساختار اداری ما وجود داشته و عبور از این سطح کار دشواری است ولی این ساختار جواب نمی دهد و نباید یک سرمایه گذار درگیر بروکراسی های اداری شود لذا همه باید تلاش کرده که این موانع را برداریم زیرا وضعیت موجود قابل قبول نیست.

وی افزود: سند اقتصاد مقاومتی استان برای سال ۹۵ و ۹۶ تنظیم شده است و طی این دوسال باید حدود ۹ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شود که حدود ۷۲ درصد این رقم باید از طریق بخش خصوصی و تسهیلات تامین شود.

بازونداظهار داشت:بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش بخش خصوصی و بانک ها است وبا انتخاب لرستان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی شرایط خوبی برای حضور بخش خصوصی در استان فراهم شده به ویژه ساختار بانک ها بسیار تغییر پیدا کرده است لذا با توجه به اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد اقتصاد توسط سیستم بانکی اداره می شود بانک ها باید محکم پای کار بیایند.

وی بیان داشت: هیئت دولت ۳۴ مورد اختیار به استان تفویض کرده است و از جمله در شهرک های صنعتی لرستان برای فروش زمین به سرمایه گذار اختیار لازم به استان داده شده است.

بازوند گفت: تا کنون ۹۸۴ میلیارد تومان تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی برای استان مصوب شده است و: تا کنون ۳۰۲ میلیارد تومان این تسهیلات بین سرمایه گذاران و بانک ها عقد قرارداد شده که حدود ۶۴ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.   

وی خاطر نشان ساخت:  باید میزان صادرات غیرنفتی استان طی امسال حدود ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد  و میزان صادرات غیرنفتی استان طی چهار ماه اول امسال حدود ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

مقام عالی دولت در لرستان با بیان اینکه  حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های بزرگ در استان از جمله فولاد ازنا، فاز دوم داروسازی بایر افلاک، نساجی بروجرد، فروآلیاژ، پتروشیمی نیاز بوده است گفت: که ۴۳۵ میلیارد تومان آن تصویب شده و مابقی آن در حال ابلاغ است.

 هوشنگ بازوند درخاتمه  یادآور شد: شبکه یک و دو سد حوضیان و شبکه سدهای ایوشان و مروک توسط شرکت آب منطقه ای لرستان به اتمام رسیده است  در حوزه کشاورزی استان نسبت به برنامه های اقتصاد مقاومتی این بخش ۴۰ درصد عملکرد داشته ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار