کد خبر: ۲۸۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 23 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،فرماندار بروجرد گفت: بهره‌برداری از ۹۱ طرح بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۷ میلیارد تومان در هفته دولت ۶۳ فرصت شغلی مستقیم و ۲۴۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم در شهرستان بروجرد ایجاد می‌کند.

  علی کورانی فر ظهر امروز در دیدار با امام‌جمعه این شهرستان به مناسبت آغاز هفته دولت اظهار داشت: افزایش رشد اقتصادی از منفی 6.8 درصد به مثبت 4.4 درصد و کاهش نرخ تورم از 35 به 9 درصد از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر بوده است.

وی  با اشاره به رونق گرفتن صادرات نسبت به واردات افزود: در دولت تدبیر و امید به تولیدات ملی اولویت داده‌شده و عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد به‌گونه‌ای که در حوزه بهداشت و درمان تا پیش از  اجرای طرح تحول سلامت بیماران 70 درصد از هزینه‌های درمان را خودپرداخت می‌کردند که با اجرای این طرح این میزان به کمتر از 30 درصد رسیده است.

فرماندار بروجرد بابیان اینکه اقتصاد کشور باید در مقابل تمامی تکانه‌های داخلی و خارجی مقاوم‌سازی شود، عنوان کرد: ایران به‌عنوان دومین کشور دنیا که ذخایر گاز و سومین کشور که ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد باید از این توان و ظرفیت درزمینهٔ تبدیل نفت خام به دیگر کالاها در داخل کشور استفاده کند چراکه استفاده از این ظرفیت گسترده سبب افزایش ارزش این ماده می‌شود.

وی به افزایش اعتبارات کشور از 150 هزار میلیارد ریال در سال گذشته به 570 هزار میلیارد ریال در سال جاری اشاره و تصریح کرد: استان لرستان به‌عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی ظرفیت نقش‌آفرینی در کنار استان‌های بزرگ کشور را دارد.

کورانی فر با اشاره به بهره‌برداری از 91 طرح در هفته دولت در شهرستان بروجرد، گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها بااعتباری بالغ‌بر 127 میلیارد تومان 63 فرصت شغلی مستقیم  و 2400 فرصت شغلی غیرمستقیم در این شهرستان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ارزش 600 میلیارد تومانی طرح‌های این شهرستان نزد بانک مرکزی افزود: ارزش طرح‌های بانک مرکزی در استان لرستان درمجموع 1200 میلیارد تومان است.

فرماندار بروجرد با اشاره به آخرین پیگیری‌ها در خصوص پرونده امیر منصور آریا در استان لرستان خاطرنشان کرد: در سفر اخیر آیت‌الله جوادی آملی به استان لرستان طرح صنایع غذایی گهر دورود به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر مانعی برای ادامه فعالیت شهرک سیلیکون متال بروجرد وجود ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار