کد خبر: ۲۸۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 23 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،رئیس دادگستری سلسله گفت: به دلیل برداشت بی‌رویه کارخانه‌های شن و ماسه در سلسله پلمب شدند.

فریدون رواد   با اشاره به لزوم حراست از منابع طبیعی و محیط زیست گفت: منابع طبیعی بیت المال و منابع ملی است و صیانت از این ثروت خدادادی وظیفه همگان است.

وی با اشاره به پلمپ کارخانه‌های شن و ماسه در سلسله تصریح کرد: صاحبان و متولیان معادن شن و ماسه در منطقه خرگوشناب با برداشت بی‌رویه‌ای که از شن و ماسه منطقه داشته‌اند، به منابع طبیعی خسارت زیادی وارد کرده‌اند.

رئیس دادگستری الشتر در ادامه گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که صاحب معادن مذکور از تعهدات خودشان کوتاهی کرده و بیشتر از حد مجاز برداشت کرده بودند.

روادگفت: اداره صنعت، معدن و تجارت که از متولیان امر است و به صورت جداگانه موضوع تخریب منطقه توسط معادن برداشت شن و ماسه را مورد بررسی قرار داده‌اند.

این مسئوول بیان داشت: دستگاه قضا بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده دارد، پس از تقاضای بررسی به پیگیری و بررسی موضوع پرداخت و دادستان محترم در این موضوع ورود پیدا کرد و کارخانه‌های مذکور را تعطیل کرد.

وی افزود: معادن تعطیل شده تا زمانی که مجوز خود را اخذ نکنند، حق برداشت هیچ‌گونه شن و ماسه در منطقه را ندارند، زیرا تهدیدات زیست محیطی را به دنبال داشته است.

رئیس دادگستری سلسله متذکر شد: با توجه به اینکه معادن مذکور مطابق قانون و بررسی‌های صورت گرفته پلمب شده‌اند، اگر فردی اقدام به فک پلمب کند، قطعاً براساس قانون با او برخورد می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: کسی حق تخریب و ایجاد خسارت به منابع طبیعی که منابع ملی و عمومی محسوب می‌شود را ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار