کد خبر: ۲۸۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 24 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مردم این استان در اهدای خون به افراد نیازمند پیشگام هستند.

آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان انتقال خون ایران در خرم آباد بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تامین امکانات و تجهیزات اداره کل انتقال خون لرستان تاکید کرد و افزود: جایگاه و خدمات انتقال خون یک جایگاه ارزشمند و مقدس است و ما هم تا جایی که توان داشته ایم از این مجموعه در استان حمایت کرده ایم.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان لرستان جزو استان های پیشگام در اهدای خون محسوب می شود و با این حال انتظار داریم که سازمان انتقال خون کشور در پاسخ به این اقدام خداپسندانه مردم لرستان حمایت های لازم برای تامین امکانات و تجهیزات انتقال خون در لرستان را به عمل بیاورد.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فرهنگ اهدای خون در ایران نهادینه شده و بر خلاف برخی کشورها که در قبال اهدای خون هزینه پرداخت می شود در کشورمان اهدای خون رایگان است.
میرعمادی با بیان اینکه اهمیت اهدای خون در این است که این عمل یک امر دینی و عقلانی است چون با اهدای خون جان انسان های نیازمند به خون نجات می یابد، اظهار کرد: اهدای خون هم فضیلت دارد و هم واجب است. در واقع این عمل نشات گرفته از نوع دوستی و احساس تکلیف همگانی است.
وی اضافه کرد: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی همانگونه که رزمندگان در راستای عمل به تکلیف عازم جبهه ها شده بودند برخی ها نیز که توان جنگیدن نداشتند اهدای خون خود برای کمک به مجروحان جنگی را یک تکلیف می دانستند.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اهدای خون با توجه به اینکه می تواند موجب نجات انسان ها شود نسبت به حجامت که یک دستور اسلامی بوده و برای سلامت فرد مفید است از اجر اخروی بیشتری برخوردار است.
تروند مدیر کل انتقال خون لرستان نیز در این دیدار اظهار کرد: تاکنون میزان اعتبارات استانی این اداره کل مشخص نشده البته استان نیز از لحاظ اعتبار در مضیغه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار