کد خبر: ۲۸۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 25 August 2016

به گزارش تابناک لرستان به نقل از ایسنا ،مراسم بدرقه پارالمپیکی‎های لرستانی با حضور برخی از مسئولان استان در خانه معلم خرم‎آباد برگزار شد.

 علی‎یاور عزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم گفت: 9 لرستانی در قالب ورزشکار، مربی و داور به پارالمپیک ریودوژانیرو اعزام می‎شوند که نسبت به دوره قبل رشد خوبی داشته و حدود 10 درصد کاروان ایران را تشکیل می‎دهند.

وی برگزاری مراسم بدرقه را وظیفه اداره کل ورزش و جوانان لرستان عنوان کرد و افزود: شاید حق مطلب ادا نشده باشد اما تا جایی که امکان دارد و در حد بضاعت از این افراد که افتخار استان هستند، حمایت می‎کنیم.

عزیزپور اضافه کرد: محل تمرین ورزشکارهای پارالمپیکی را به بهترین شکل ممکن مجهز کردیم و بخشی از اردوی تیم ملی دوومیدانی معلولان در چند مرحله به میزبانی خرم‎آباد برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه در این مراسم یک هدیه ناقابل از طرف اداره تقدیم پارالمپیکی‎ها می‎شود، ادامه داد: هر کدام از ورزشکارهای ما هم که در ریودوژانیرو طلا، نقره و برنز کسب کنند به ترتیب 5، 3 و 2 سکه پاداش می‎دهیم.

وی تأکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان به تنهایی نمی‎تواند حق مطلب را ادا کند و انتظار داریم سایر دستگاه‎ها نیز ورود و از این ورزشکارها حمایت کنند.

استاندار به پارالمپیکی‎های لرستان پاداش میدهد

حبیب‎الله خجسته‎پور فرماندار خرم‎آباد که به عنوان نماینده استاندار در مراسم شرکت کرده بود نیز گفت: افتخار می‎کنیم که 9 لرستانی در کاروان پارالمپیک کشور حضور دارند و سفیران جمهوری اسلامی ایران و استان هستند.

وی ادامه داد: بنا به دلایلی این ورزشکارها معلول شده‎ اما نشان داده‎اند معلولیت، محدودیت نیست و با اراده قوی مسیر جدیدی در زندگی خودشان ایجاد کرده و باعث افتخار هستند. 

خجسته‎پور بیان کرد: آقای بازوند استاندار لرستان برای هر کدام از ورزشکارهایی که طلا کسب کنند 15 سکه، نقره 10 و برنز هم 5 سکه پاداش می‎دهد. همچنین به آقای بهرامی مربی تیم دوومیدانی و مهدی آقاجانی داور بسکتبال با ویلچر نیز پاداش خواهد داد.

ورزشکارهای لرستانی دست پُر از برزیل برمی‎گردند

حمیدرضا الیاسی رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان نیز گفت: پارالمپیک مهمترین رویداد ورزشی معلولان به حساب می‎آید و ورزشکارهای ما همواره جزو بهترین‎ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: در پارالمپیک 2012 لندن، لرستان 4 ورزشکار داشت که 4 نشان مختلف در پرتاب‎های دوومیدانی کسب کردند و این‎ها به خاطر زحمات دکتر بهرامی مربی لرستانی تیم ملی است و تا قبل از آن مدالی در پارالمپیک به دست نیاورده بودیم.

الیاسی با اشاره به لرستانی‎های حاضر در پارالمپیک ریو تصریح کرد: محسن کاییدی، سجاد محمدیان، حامد امیری و محمد فتحی‎گنجی در دوومیدانی، حمزه ندری جودو کم‎بینایان، معصومه خدابخشی تیراندازی و سکینه کشوری والیبال نشسته ورزشکارهای لرستانی هستند. همچنین مصطفی بهرامی مربی تیم ملی دوومیدانی و مهدی آقاجانی داور بسکتبال با ویلچر نیز لرستانی هستند.

رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان اظهار کرد: مطمئن هستم ورزشکارهای ما دست پر از برزیل برمی‎گردند و انتظار کمک و حمایت از مسئولان داریم.

ورزش معلولان حرفه‎ای‎تر شده است

مصطفی بهرامی مربی تیم ملی دوومیدانی نیز گفت: بعد از پارالمپیک لندن کلاس کامران شکری‎سالاری و فرزاد سپهوند حذف شد و فقط محسن کاییدی مانده بود و در این فرصت کم 3 ورزشکار دیگر برای حضور در پارالمپیک 2016 آماده کردیم و توانستند سهمیه بگیرند.

وی یادآور شد: حدود یک سال در اردو هستیم و بخشی از این اردوها در خرم‎آباد برگزار شد و و علاوه برآن اردوهایی نیز در رشت و کشور آذربایجان داشتیم و با آمادگی کامل به ریودوژانیرو خواهیم رفت.

بهرامی بیان کرد: ورزش معلولان حرفه‎ای‎تر شده و این دوره کار سختی درپیش داریم با این حال به موفقیت خوشبین هستیم.

این مربی ضمن اشاره به وعده پاداش استاندار، افزود: ورزشکارهای لرستانی خودشان را با استان‎های دیگر در این زمینه مقایسه می‎کنند و انتظار دارند حمایت شوند.

وعده پاداش بهزیستی لرستان

اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان نیز بیان کرد: معلولان موفق زیادی در بخش‎های مختلف داریم که مثل این ورزشکاران عزیز الگوی خیلی‎ها هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه معلولیت باعث محدودیت نشده و معلولان باید به اندازه توان و ظرفیتی که دارند از امکانات اجتماعی استفاده کنند.

حیدری با بیان اینکه برای بدرقه عزیزان مبلغی را به عنوان هدیه درنظر گرفته‎ایم، افزود: به دارندگان نشان‎های طلا، نقره و برنز نیز 5، 3 و 2 سکه پاداش خواهیم داد.

مدیرکل بهزیستی لرستان تأکید کرد: ما دستگاهی با منابع محدود مالی هستیم که تا حد امکان کمک می‎کنیم اما حمایت از این ورزشکاران باید همه جانبه باشد.

معلولان، زینت‎بخش برنامه‎های ورزشی صداوسیمای لرستان هستند

محمد بازوند مدیرکل صداوسیمای لرستان نیز دیگر سخنران مراسم بود که گفت: بنابر معیشت الهی این ورزشکارها نقش عضو شده‎اند اما با اراده و غیرت توانسته‎اند به این سطح برسند که کار بسیار بزرگی است.

وی تأکید کرد: ورزشکارهای ما با این شرایط برای افراد سالم و معلول الگو هستند و چه مدال کسب کنند یا نکنند، زینتبخش برنامه‎های ورزشی صداوسیما خواهند بود.

بازوند از پخش زنده در منزل ورزشکارهای لرستانی هنگام رقابت‎ها خبر داد و افزود: این آمادگی را داریم ورزشکاری که شانس کسب مدال داشته باشد به صورت زنده حال و هوای منزل‎شان را پخش کنیم.

 ورزشکارهای لرستانی در حالی بدرقه شدند که با برگزاری این مراسم باروحیه و انگیزه بیشتری راهی برزیل خواهند شد. قبل از برگزاری مراسم بدرقه، گلایه‎هایی از مسئولان استان برای بی‎توجهی داشتند ولی بعد از پایان مراسم، خوشحالی در چهره‎ی آنان مشخص بود.

گزارش از مهران مریدی خبرنگار ایسنا منطقه لرستان  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار