استاندار لرستان:
استاندار لرستان از پیگیری‌هایی لازم برای اجرای سد زیبا محمد در خرم‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 26 August 2016
 
به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان، هوشنگ بازوند مراسم افتتاحیه گازرسانی روستاهای ازنای سگوند در خصوص مطالبه مردم، احداث سد زیبا محمد را یکی از مطالبات به‌حق مردم دانست و گفت: بر اساس آخرین اطلاعات مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سد زیبا محمد که بیش از 10 سال از شروع کار آن می‌گذرد فقط در حد یک خاک‌برداری اولیه است که این جای تأسف دارد.

وی ادامه داد: کار ساخت حدود 12 سد در لرستان شروع‌شده اما هیچ‌کدام به بهره‌برداری نرسید تا اینکه در این دولت سه سد از آنها افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بازوند با اشاره به شروع کار دو سد تاج امیر و مخمل کوه، اظهارکرد: برای اجرای سد زیبامحمد در خرم‌آباد پیگیری‌هایی انجام می‌شود تا بتوانیم از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه آن را عملیاتی کنیم.

استاندار تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در حد توان خدمات ارزشمندی به همه روستاها ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تأکید بر محرومیت‌زدایی و بحث روستاها داشتند و اکنون نیز مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی همواره محرومیت‌زدایی و رسیدگی به روستاها را مدنظر قرار دارند، یادآور شد: دولت توجه ویژه‌ای به بحث گازرسانی داشته است.

بازوند تصریح کرد: طی سالیان گذشته 327 روستای استان لرستان گازرسانی شده بود اما در سه سال اخیر تعداد روستاهای گازرسانی شده استان به 503 مورد رسیده است.

وی با اشاره به گازرسانی 346 واحد صنعتی و سه شهر استان طی سه سال گذشته گفت: سهم گازرسانی روستاهای استان در برنامه اقتصاد مقاومی 250 روستا بوده که امروز گازرسانی به 61 روستا به بهره‌برداری رسید.

بازوند با بیان اینکه علاوه بر گازرسانی این 250 روستا، گازرسانی به 207 روستا در شرف عقد قرارداد است در خصوص بهسازی جاده روستای ازنا سگوند نیز گفت: پروژه این جاده در دست اقدام است که به‌طور حتم برای تسریع عملیات اجرایی آن پیگیری لازم انجام می‌شود.

حشمت‌الله شمس خرم‌آبادی مدیرعامل شرکت گاز لرستان نیز در این مراسم گفت: ۳۴۶ واحد صنعتی طی ۳ سال گذسته در لرستان گازرسانی شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تأکید دولت توسعه خدمات بوده ظرف سه سال گذشته علی‌رغم مشکلات مالی روند خدمات گازرسانی مطلوب بوده به‌طوری‌که کار گازرسانی به 500 روستا، 346 واحد صنعتی و سه شهر در استان انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه گازرسانی به 250 روستای استان در برنامه اقتصاد مقاومتی است که برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان خردادماه سال 96 مردم این 250 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شوند، اضافه کرد: در هفته دولت 61 طرح گازرسانی از 250 روستا با اعتباری بالغ‌بر 24 میلیارد تومان که از محل منابع داخلی شرکت گاز تأمین‌شده به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: با پیگیری‌های استاندار مجوز گازرسانی به 207 روستای استان اخذ و مطالعات آن در سطح استان شروع‌شده است که پس از انجام مطالعات عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

شمس خرم‌آبادی با بیان اینکه امسال درمجموع طرح گازرسانی به 450 روستای استان کلید زده‌شده که از این تعداد 250 روستا در برنامه اقتصاد مقاومتی و 207 روستا به‌صورت مازاد مجوز آن گرفته‌شده است، درخصوص گازرسانی به ازنای سگوند نیز گفت: در این روستاها حدود 50 کیلومتر از خط تغذیه شبکه اجراشده که تنها اعتبار اجرایی آن چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

حبیب‌الله خجسته پور فرماندار خرم‌آباد نیز در این مراسم گفت: مسئولان گاز لرستان گازرسانی به ۱۱ روستای دهستان ازنای سگوند خرم‌آباد را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی افزود: امروز گازرسانی به 9 روستای منطقه ازنا سگوند در شهرستان خرم‌آباد به نمایندگی از 61 روستای استان که کار گازرسانی آن‌ها انجام‌شده است به بهره‌برداری رسید.

این مسئول بیان کرد: در این دهستان 11 روستا با جمعیتی بالغ‌بر 2000 نفر وجود دارد که بستر آن ازنظر اجتماعی و عمرانی برای گازرسانی آماده است.

وی افزود: از مسئولان شرکت گاز استان درخواست می‌شود که تا امسال کار گازرسانی به این روستاها در اولویت کاری خود قرار دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار