کد خبر: ۲۸۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 27 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توسعه سه هزار هکتاری باغات این استان در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی خبر داد.

غلامرضا بازداری در سخنانی با اشاره به برنامه اجرایی تدوین شده توسط دبیرخانه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی مشتمل بر ۱۶ پروژه اصلی اقتصاد مقاومتی و عمرانی است اظهار داشت: این پروژه‌های اصلی پس از بررسی های کارشناسی در سامانه نظام یکپارچه پایش و پیگیری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان که به سامانه «نپیا» متصل بوده ثبت و لحاظ شده اند و این امر موجب شده به صورت لحظه ای و برخط وضعیت پیشرفت هر پروژه رصد شود.

وی  با اشاره به توسعه باغات لرستان در سطح سه هزار هکتار در قالب پروژه ای اقتصاد مقاومتی بیان داشت: همچین در این راستا توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح ۳۰۰ هکتار، احداث ۳۵ هکتار گلخانه برای تولید سبزی و صیفی، تکمیل و راه اندازی گلخانه ۳۲ هکتاری «دیناروند» خرم آباد و تولید ۹۲۹ هزار تن گندم از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی لرستان در حوزه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه تولید ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن دانه های روغنی کلزا، خوداتکایی در تولید ۵۳ هزار تن گوشت قرمز، خوداتکایی در تولید ۴۵۶ هزار تن شیر، راه اندازی مجتمع پرورش مرغ مادر گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه ای، احداث بازارچه عرضه محصولات کشاورزی سالم و ... را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی لرستان در حوزه کشاورزی برشمرد.

بازداری با اشاره به احداث خط تولید شیر خشک به ظرفیت دو هزار تن در سال در کارخانه شیر پگاه لرستان بیان داشت: تکمیل و راه اندازی ۱۲۵ طرح نیمه تمام از دیگر پروژه ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در این حوزه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار