کد خبر: ۲۸۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 27 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،صبح امروز مرکز بهداشتی روستای قلعه نوفلک‎الدین بروجرد با حضور جمعی از مسئولان به بهره‎برداری رسید.

 صبح امروز و در پنجمین روز از هفته دولت مرکز بهداشتی روستای قلعه‌ نوفلک‎الدین این شهرستان به بهره‎برداری رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در حاشیه بهره‎برداری از این مرکز بهداشتی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس گفت: مرکز بهداشتی روستای قلعه‌ نوفلک‎الدین این شهرستان به دلیل فرسودگی بنا فروردین ماه سال گذشته عملیات تخریب و بازسازی آن آغاز شد و امروز به بهره‎برداری رسید.

محسن صیرفی اظهار کرد: در 104 متر مربع از مجموع 400 متر مربع مساحت زمین این مرکز بهداشت با صرف اعتبار تقریبی 150 میلیون تومانی بنا احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حول محور سه بخش بهداشتی، درمانی و آموزشی است، افزود: دربخش بهداشتی در شهرستان بروجرد از سال گذشته تا کنون دو پروژه مرکز بهداشتی روستای قلعه نو فلک‎الدین و قلعه حاج عبدالله در دستور کار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: با ساخت این مراکز آخرین مراکز بهداشت مورد نیاز در این شهرستان احداث شده‎اند و از این پس فعالیت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در این بخش در راستای تخریب و بازسازی مراکز بهداشتی فرسوده است.

صیرفی با اشاره به اینکه مراکز بهداشتی در شهرستان بروجرد به تعداد لازم احداث و در مدار خدمت‎رسانی قرار گرفته‎اند، تاکید کرد: در این شهرستان 114 مراکز بهداشتی شهری و روستایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: بازسازی دو مرکز بهداشتی روستای ونایی و شهید خالقی در برنامه کاری سال آینده شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برخی خدمات مراکز بهداشتی به جامعه هدف در این شهرستان بیان کرد: با برنامه‎ریزی‎های انجام شده استقرار پزشک عمومی در این مراکز و خدمات‎رسانی به بیماران و ارجاع به پزشکان متخصص در صورت نیاز ازجمله خدمات ارائه شده در این مراکز است.

صیرفی افزود: مراقبت مادران باردار، بهداشت محیط و در برخی مراکز نیز خدمات دندانپزشکی دیگر خدماتی است که در این مراکز به جامعه هدف ارائه می‎شود.

وی افزود: در برخی مراکز بهداشت روستاهای بزرگ شهرستان بروجرد خدماتی نظیر رادیولوژی و آزمایشگاه نیز به روستائیان ارائه می‎شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار