کد خبر: ۲۸۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 28 August 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرآنلاین ،مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب شهری استان لرستان اعلام کرد :سال‌ها انتظار برای انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد در هفته جاری پایان می‌یابد

،این گفته‌ی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان، حمیدرضا کرم‌وند است که آنرا عصر شنبه ششم شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در میان گذاشت.

کرم‌وند در این نشست خبری که به مناسبت هفته‌ی دولت برگزار شد توضیح داد:

«از مهم‌ترین هدیه‌های دولت تدبیر به مردم افتتاح پروژه‌ی انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد است که چندین سال بود روند ساختش طول کشیده بود».

وی تشریح کرد:

«برای انتقال آب کاکارضا به شهر خرم‌آباد بیش از یکصد میلیارد تومان هزینه شده است و پیمانکار این پروژه نیز قرارگاه خاتم است».

او تأکید کرد روند ساخت سدهای سراب تلخ و مخمل‌کوه هم پیش می‌رود تا سدهای تأمین‌کننده‌ی منابع پایدار و سالم آب هم داشته باشیم.

کرم‌وند بیان کرد:

«آب کاکارضا وارد تصفیه‌خانه می‌شود و بسیاری از افت فشارهای آب شرب خرم‌آباد نیز وقتی این پروژه به طور کامل راه‌اندازی بشود از بین می‌رود».

براساس این پروژه قرار است مشکل آب شرب خرم‌آباد تا افق 1420 برطرف شود.

کرم‌وند خبر داد که آب کاکارضا به‌صورت آزمایشی وارد شبکه‌ی تصفیه‌ی شهر خرم‌آباد می‌شود. در سال 83 بود که ساخت پروژه‌ی انتقال آب کاکارضا به شهر خرم‌آباد کلید خورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان هشدار داد هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شربشان از طریق سد‌های شرب تأمین نمی‌شود و این یک مشکل جدی است که باید آنرا رفع کرد.

حمیدرضا کرم‌وند تصریح کرد:

«باید منابع تأمین آب شرب شهرهای استان از نوع پایدار باشد ولی هم‌اینک از طریق چشمه‌ها و چاه‌هاست».

کرم‌وند بحران آب را نه بحران آینده بلکه بحران زمان فعلی دانست و گفت:

«شاهد هستیم برخی استان‌ها بر سر منابع آب با همدیگر اختلافات جدی دارند و این نشان می‌دهد همه باید به اهمیت آب بیش از پیش واقف شویم».

وی نوید داد سد‌های آب شرب بروجرد، آب شرب تاج‌امیر دلفان و مخمل‌کوه خرم‌آباد برای آن ساخته می‌شوند که منابع آب شهرهای استان از طریق این سدها تأمین شده که از نوع منابع پایدار آب محسوب می‌شوند.

کوهدشت بحران آب دارد!

او در بخش دیگری از سخنانش به افت شدید منابع آب‌های زیرزمینی شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت:

«چاه‌های تأمین آب شهرستان کوهدشت یکی پس از دیگری از مدار خارج می‌شوند و ما در حال حاضر چاه‌های جایگزین را افتتاح کرده‌ایم تا کوهدشت با مشکل آب شرب روبه‌رو نشود؛ خوشبختانه موفق هم بوده‌ایم اما به این معنی نیست که خطر رفع شده است؛ کوهدشت و شهرهای دیگری هم‌چون معمولان و رومشکان مشکلات جدی در بحث کمبود آب شرب دارند».

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان راه‌حل درازمدت را برای رفع مشکل آب شرب کوهدشت ایجاد منابع پایدار از رودخانه‌های سیمره و کشکان دانست که البته به گفته‌ی کرم‌وند معلول تأمین اعتبارات است.

حمیدرضا کرم‌وند باز هم به بحران کم‌آبی کوهدشت اشاره کرد و گفت:«برنامه این است در ضرونی کوهدشت تعداد شش هفت حلقه چاه ایجاد شود تا به مدت هشت سال آینده آب شرب شهرستان کوهدشت با مشکل روبه‌رو نشود».

طلب‌های شرکت

کرم‌وند کل طلب‌های این شرکت از مشترکان را مبلغ 33 میلیارد تومان دانست و گفت:«بدهکارترین به ما آموزش و پرورش است».

وی ادامه داد:«هشت میلیارد تومان از 33 میلیارد تومان مختص به سازمان‌ها و ادارات است».

اولین‌ها در استان

کرم‌وند به دو اولین در دوره‌ی مدیریتش اشاره کرد؛

برای اولین بار مرکز تلفن 122 متمرکز می‌شود تا شهروندان از هرجای استان تماس گرفتند در مرکز استان پاسخ داده شود؛

دوم اینکه طلب‌های ما از شهرداری‌های استان به صورت تهاتری به این نهاد پرداخت می‌شود و آنها هم در مقابل پروانه ساخت رایگان به تأسیسات ما می‌دهند».

کرم‌وند به پرسش یکی از خبرنگاران درباره علت افزایش قیمت حق دفع فاضلاب بر روی فیش‌های قبض آب چنین پاسخ داد:

«همیشه این حق دفع فاضلاب بر روی فیش‌های قبض آب وجود داشته است منتها قانون الان گفته هفتاد درصد آب بها باید به این حق اختصاص داده شود و این قانون است».

گفتنی است در پایان این نشست خبری که در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان (خرم‌آباد) برگزار شد از خبرنگاران تقدیر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار