کد خبر: ۲۸۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 29 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 آزادی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: 23 دفتر پیشخوان خدمات بیمه‌ای در کل استان با بیمه سلامت همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، بیان کرد: از جمعیت یک میلیون و 750 هزار نفری استان، 250 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی هستند که 60 هزار نفر از آنها را عشایر و افرادی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند تشکیل می‌دهند و مابقی کارکنان دولت و اقشار دیگر هستند.

آزادی در خصوص همسان‌سازی بیمه‌ها، ادامه داد: خوشبختانه اسناد همه سازمان‌های بیمه‌گر یکسان‌سازی شده و ادامه کار در حال انجام است.

این مسئول یادآور شد: با اجرای طرح تحول سلامت، در حوزه‌های مختلف از جمله دفاتر پیشخوان تحولات خوبی صورت گرفت؛ با اجرایی شدن این طرح 83 نفر معادل 8 درصد در دفاتر پیشخوان بیمه سلامت مشغول به کار شدند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: هزینه پرداخت حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان قبل از اجرای طرح سلامت 50 میلیون تومان بوده و بعد از اجرا این رقم به 697 درصد معادل 5 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت مشکل تجهیزات در بیمارستان‌ها و مراکز سلامت رفع شده است.

آزادی گفت: رایگان کردن خدمات شیمی‌درمانی رادیوتراپی برای بیماران صعب‌العلاج از دیگر خدمات بیمه سلامت است؛ هزینه درمان بیماران  صعب‌العلاج قبل از اجرای طرح سلامت 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که بعد از آن با پیشرفت 105 درصدی به 10 میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول افزود: همچنین سرانه بیمه‌شدگان روستایی در خدمات سطح 1، 26 هزار تومان بود که با 300 درصد افزایش، بعد از اجرا به 90 هزار تومان رسیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار