کد خبر: ۲۸۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 30 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: پیگیری های اساسی برای تخصیص اعتبار 10 واحد بزرگ صنعتی استان از بانک مرکزی در حال انجام است.

رضا صفی خانی افزود: در پیگیری های انجام شده برای تخصص اعتبار مجتمع فولاد ازنا مصوب شد از مبلغ یکهزار و 500 میلیارد ریال مورد نیاز جهت تکمیل طرح، دست کم 33 درصد توسط سهامداران و مابقی به صورت سندیکایی توسط بانک های عامل تامین شود.
وی اظهار کرد: همچنین برای شرکت فولاد الیگودرز نیز مصوب شد پرداخت 300 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش با عاملیت بانک صنعت و معدن مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان ادامه داد: برای فاز دوم داروهای انسانی شرکت بایر افلاک نیز مقرر شده مصوبه لازم به منظور تامین یکهزار میلیارد ریال و 38 میلیون یورو با نسبت 25 درصد سهم آورده مجری و 75 درصد توسط بانک صنعت و معدن صادر شود.
صفی خانی گفت: همچنین با توجه به مصوبه کارگروه ستاد تسهیل استان بانک صنعت و معدن باید نسبت به بررسی طرح توجیهی شرکت یخچالسازی به مبلغ 300 میلیارد ریال و 50 میلیون یورو اقدام کند.
وی اضافه کرد: مقرر شده 400 میلیارد ریال در فصل سرمایه در گردش با عاملیت بانک توسعه صادرات برای شرکت فروآلیاژ ایران مصوب شود که تاکنون 70 میلیارد ریال نیز به این واحد پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه نساجی بروجرد نیز در قالب دو مصوبه و طرح جداگانه پیگیری شده افزود: در گام نخست، مصوب شد پس از تعیین تکلیف بدهی غیرجاری، تخصیص مبلغ 500 میلیارد ریال سرمایه در گردش بررسی شده و در مرحله دوم، طرح توجیهی به مبلغ 115 میلیون یورو و یکهزار و 500 میلیارد ریال به بانک های ملی و صنعت و معدن ارائه شود.
صفی خانی گفت: پرداخت یکهزار و 500 میلیارد ریال به صنایع غذایی دریاچه گهر و 50 میلیارد ریال سرمایه در گردش به گروه صنعتی همارشتن نیز در دست پیگیری است.
وی یادآور شد: همچنین پیگیری مشکلات شرکت آب معدنی رباط زاگرس نیز در دست اقدام است.
حدود یکهزار و 600 واحد صنعتی در لرستان وجود دارد که نزدیک به 30 درصد آن تعطیل است، سهم صنعت از صادرات غیرنفتی استان نیز 91 درصد اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار