کد خبر: ۲۹۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 10 September 2016
سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: مصوبات شورای آموزش و پرورش بروجرد باید کیفی، کارشناسانه و اثرگذار باشد.

 علی کورانی‎فر ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: کیفیت‌بخشی به آموزش و تعمیق یادگیری اساس کار شورای آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: از سویی نقش پژوهش سرا و آزمایشگاه‎های مجهز و کامل در تعمیق یادگیری دانش‎آموزان بسیار مهم است، بر این اساس باید توجه ویژه‎ای به این بخش معطوف شود.

سرپرست فرمانداری بروجرد خاطر نشان کرد: آشنایی و تسلط معلمان و مربیان به فنون و روش‎های تدریس و شناسایی دانش‎آموزان از ضعیف‎ترین تا مستعدترین آنها از سوی کادر آموزشی دو اولویت مهم دیگری است که زمینه را برای کیفی‎سازی آموزش فراهم می‎کند.

کورانی‎فر با اشاره به وجود نیروهای کارشناس، مجرب، توانمند و دلسوز در بدنه آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: باید در سایه برنامه‎ریزی منسجم زمینه را برای حل مشکلات پیش روی این اداره فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید زمینه لازم برای سوق دادن کمک‎های خیرین مدرسه‎ساز به سمت بهسازی و تجهیز مدارس و احداث واحدهای آموزشی در مناطقی که نیاز به این مهم احساس می‎شود، فراهم شود.

سرپرست فرمانداری بروجرد ادامه داد: فرآیند یادگیری در آموزش و پرورش تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله کلاس درس، نظافت مدرسه، فضای سبز آموزشی و ... است، بنابراین باید با استفاده از پتانسیل خیرین و کمک به بهسازی و تجهیز فضاهای آموزشی موجود در راستای بهبود شرایط یادگیری دانش‎آموزان گام برداریم.

کورانی‎فر با اشاره به اینکه 23 هزار میلیارد تومان بودجه شناور ملی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مدیران آموزش و پرورش لرستان و از جمله شهرستان بروجرد باید به دنبال تحقق سهم خود از این بودجه باشند.

وی عنوان کرد: تحقق اعتبار از منبع یاد شده نیازمند پیگیری مداوم مسئولان است، چرا که تحقق سهم بروجرد و لرستان از این اعتبار زمینه‎ساز رفع بخش قابل توجهی از مشکلات ادارات آموزش و پرورش لرستان است.

سرپرست فرمانداری بروجرد بیان کرد: با تحقق سهم این شهرستان از اعتبار یاد شده می‎توان در جهت رفع مشکلات پیش روی اردوگاه فرهنگی ـ تربیتی فیال اقدام و این مکان تفریحی و فرهنگی را از شرایط نامطلوب فعلی خارج کرد.

کورانی‎فر آموزش و پرورش را زیربنای توسعه هر کشور خواند و تاکید کرد: بر این اساس جلسات شورای آموزش و پرورش در هر شهرستان از جمله شهرستان بروجرد باید جزو مهمترین جلسات باشد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش بر اساس رسالت کاری خود وظایفی بسیار حساس، ظریف و در عین حال خطیر و مهم دارد، بنابراین باید شرایط لازم برای انجام بهینه این رسالت‎های کاری مهیا شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار