کد خبر: ۲۹۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 10 September 2016
عملیات تکمیل فاز دوم پارک آبشارطلایی و پارک فرهنگ توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم آباد آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبزشهرداری خرم آباد گفت: با خنک شدن هوا و نزدیک شدن فصل پاییز، کاشت چمن در پارک آبشار طلایی شروع می‌شود.
  «سعید اسداللهی» با اشاره به این مطلب که کاشت چمن در فصل گرما جواب نمی‌دهد، افزود: برهمین اساس از نیمه دوم شهریور به بعد کاشت چمن در پارک آبشارطلایی آغازمی شود.
وی اظهارکرد: کاشت چمن پارک آبشار طلایی از پل ولایت تا پل 9 دی شروع می‌شود همچنین در قسمت‌های بالادست درختکاری صورت می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم آباد افزود: در پارک آبشار طلایی کاشت درخت و درختچه سایه انداز هم  در دستور كار است.
اسدالهی به اجرای فاز دوم فضای سبز پارک فرهنگ هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که پارک فرهنگ زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است بنابراین توسعه فضای سبز فقط شامل چمنکاری و کاشت گل‌های بوته است.
این مقام مسئول  در مورد اعتبار مورد نیاز برای توسعه فضای سبز در دو پارک آبشار طلایی و پارک فرهنگ عنوان کرد: برای تکمیل فاز دوم به 600 تا 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
وی اظهارکرد: کاشت گل‌های پایه دار و فصلی در بلوار ولایت از ورودی سمت الشتر هم آغاز شده است وتا 2 ماه آینده به اتمام می‌رسد.
به گفته اسداللهی برای کاشت درخت دربلوار ولایت 400 تا 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبزشهرداری خرم آباد بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای این کار از محل عوارض و قراردادی است که میان مناطق شهرداری برای کاشت فضای سبز تأمین می‌شود.
وی با اشاره به این که توسعه فضای سبز در همه نقاط شهر از جمله برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز است، تأکید کرد: نزدیک شدن سرانه فضای سبزخرم آباد به میانگین کشوری وجهانی از اولویت‌های شهرداری است.
اسداللهی معتقد است: تحقق این هدف وابسته به مشارکت و همکاری مردم، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها با شهرداری خرم آباد است.

ساخت نیروگاه کوچک برق‌آبی در خرم‌آباد
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب لرستان از ساخت نیروگاه کوچک برق آبی در خرم آباد خبر داد. به گزارش همشهری،«طاهر فلاح نژاد» ادامه داد: طرح ساخت نیروگاه کوچک برق آبی تجدید پذیر در 2 نقطه در مسیر خط انتقال آب از رودخانه کاکارضا و تصفیه خانه آب شهر خرم آباد مطرح شده است.
وی افزود: اطلاعات طرح با کاربری بهره گیری از انرژی تجدیدپذیر در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای مطالعات امکان سنجی قرار داده شده است.
منبع : همشهری لرستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار