کد خبر: ۲۹۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 11 September 2016

 "جاسم محمدی‌فارسانی"؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان یکشنبه، ۲۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های کمیته امداد استان لرستان، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰  مددجوی لرستانی به مشهد مقدس، قم و جمکران اعزام شدند.
وی با بیان این‌که برای اعزام یک‌هزار و ۲۰۰ مددجو به مشهد مقدس بیش‌از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، اظهار کرد: کمیته امداد در جهت کمک به محرومیت‌زدایی در سال‌های اخیر در کنار ارائه خدمات اولویت را بر توانمندسازی افراد تحت‌پوشش گذاشته است.
محمدی با بیان این‌که برنامه‌های مختلفی در سال‌های اخیر برای تحقق این مهم انجام شده است، افزود: آموزش حرفه‌های مختلف، اعطا وام‌های اشتغال و معرفی به مراکز کاریابی از جمله این کارها بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی در کنار خدمات‌سانی ازجمله اهداف امداد است که افراد را از نظر روحی و اجتماعی به‌سوی مستقل شدن هدایت  می‌کند.
وی با بیان این‌که یکی‌از این برنامه‌های فرهنگی اردوها است که  با کمک خیران و نیکوکاران افراد زیادی به اماکن زیارتی ازجمله مشهد، قم و جمکران اعزام شدند.
محمدی با بیان این‌که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در کمک‌رسانی به نیازمندان و کاهش فقر در جامعه با امداد هماهنگ باشند، افزود: کمیته امداد استان لرستان خدمات مختلف فرهنگی، کمک تحصیلی، اشتغال، مشاوره، درمان و ازدواج را به مددجویان ارائه می‌کند.
وی به طرح «شوق زیارت» که همان اعزام مددجویان به سفر زیارتی مشهد مقدس است اشاره کرد و  گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون بیش‌از یک‌هزار و ۲۰۰ مددجوی لرستانی به مشهد مقدس اعزام شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان لرستان به نقش کلیدی رسانه‌ها در افزایش میزان مشارکت نیکوکاران در کاهش فقر جامعه اشاره کرد و بیان کرد: اهالی رسانه می‌توانند با قلم و انتشار برنامه‌های امداد، خدمات ارائه شده و نیازهای جامعه تحت‌پوشش این نهاد، امداد را در  جذب کمک‌های مردمی یاری کنند.
محمدی‌فارسانی با بیان این‌که تابستان امسال  بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ برنامه فرهنگی توسط کمیته  امداد در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اجرا شده است، اظهار کرد: در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان خانواده امداد در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری با تاکید بر تعمیق باورهای دینی برای  یازده هزار و ۶۹۹ دانش‌آموز برنامه‌های ورزشی، اردوهای جهادی و زیارتی و مهارت‌آموزی تشکیل شد.
وی ادامه داد: همچنین تعداد ۱۲ هزار جلد کتاب دینی شامل موضوعات سبک زندگی اسلامی، صحیفه ولایت و زندگی پیامبر(ص) با طراحی مناسب ویژه نوجوانان ساکن مناطق روستایی در بین دانش‌آموزان تحت‌حمایت توزیع شد.

منبع : منار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار