مدیرکل ورزش و جوانان لرستان:
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: تاکنون برای پروژه‌های مجموعه ورزشی دهکده المپیک خرم‌آباد اعتباری حدود ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این مجموعه مورد نیاز است.
کد خبر: ۲۹۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 14 September 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان  : دکتر عزیز پور  در برنامه ورزشی جام افلاک با موضوع سرانه فضاهای ورزشی استان گفت: سرانه فضای ورزشی زمان زیادی لازم دارد تا یک سانت جابه جا شود ولی علی رغم پیگیری ها و تلاش همکاران ما در مجموعه ورزش استان در طی یکی دو سال اخیر 5 سانتی متر جابه جا شده است.
وی در ادامه با اشاره به مجموعه ورزشی المپیک خرم آباد گفت: این مجموعه دارای 23 پروژه ی عمرانی است که 3 پروژه ی آن در حال بهره برداری است از جمله سالن چند منظوره، خوابگاه و ساختمان اداری که دانشگاه پیام نور از آن هم اکنون استفاده میکنند و تکمیل شده است.
وی گفت: 3 پروژه زمین فوتبال 15 هزار نفری ، سالن سرپوشیده دوومیدانی و سالن مسابقات ژیمناستیک نیز در این مجموعه تعریف شده است که که در دست ساخت هستند و 12-13 پروژه دیگر در مجموعه بایستی تعریف و جانمایی شود و ساخته شود .
وی گفت: حسب توافقی که شده است بعد از اینکه از دهکده به مجموعه تغییر نام پیدا کرده است ، سالن دوومیدانی به خاطر شیبی که دارد 6 سالن جانبی می توان در آن جانمایی کرد و چند تا از پروژه هایی که مد نظر است با توجه به شیبی که دارد ممکن است بسیاری از نیازهای رشته های ورزشی را مرتفع کند .
وی در ادامه گفت:البته سالن هایی که جانمایی شده اند بایستی ساخته شود تا مجموعه کارآمدی شود و محل اردوی تیم های ملی و تیم های خارجی برای مسابقات شوند .
دکتر عزیزپور گفت: تا کنون برای این پروژه ها اعتباری نزدیک به 35 تا 36 میلیارد تومان هزینه شده است . و بین 140تا 150 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این مجموعه مورد نیاز است .
وی ادامه داد: زمانی که شروع به ساخت (سالن سرپوشیده ) کردیم کار راکد و کاملا غیر فعال بود و در سال 94 از مبلغ 5 میلیارد مصوب شده 50 درصد تخصیص پیدا کرد که بخشی از آن طلب پیمانکار بوده است و از محل اسناد خزانه پرداخت می شود و برای سال 95 هم 5 میلیارد تومان تخصیص یافته که اگر بازهم بخشی از این اعتبار به پیمانکار داده شود بازهم طلب پیمانکار باقی می ماند و علاوه بر این 5 میلیارد حدود 4 میلیارد دیگر نیاز است که طلب پیمانکار داده شود .
مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در پاسخ به سوال مجری درباره جانمایی این مجموعه گفت: من هم قبول دارم که دسترسی به مجموعه و استفاده از سالن های ورزشی آن برای عموم مردم مشکل است و اگر هم اکنون این مجموعه قرار بود ساخته شود ، تشخیص من این بود که فاصله زیاد است ولی در هر صورت بحث دوری و مسافت را می توان توجیه کرد و در صورتی که این مجموعه تکمیل شود و بخواهیم آن را در اختیار تیمهای خارجی قرار دهیم فضای مناسبی است اما مهمترین مشکل فعلی بحث آب رسانی به این مجموعه است .
وی در ادامه سوالات مجری درباره طرح های نیمه تمام دولت گفت: در دولت آقای روحانی ، آقای گودرزی زمانی عهده دار مسئولیت شده که 4600 پروژه نیمه تمام از دولت قبلی به جامانده بود .دولت نمی توانست این 4600 پروژه را با پول و اعتبارات دولتی تکمیل کند و نیازهای روز که مسئولین سیاسی هم نظر شون بود را پیش ببرد.
دکتر عزیزپورگفت: سیاست دولت خصوصا وزارت ورزش و جوانان برای ساماندهی این بود که اولویت تکمیل به پروژه هایی که بالای 70% پیشرفت فیزیکی دارند داده شود.
وی گفت: در فاز اول تلاش شد که این پروژه ها به بهره برداری برسند و این اتفاق افتاد ، فاز دوم نیز برای پروژه های بالای 50% پیشرفت فیزیکی و فاز سوم پروژه های که پیشرفت فیزیکی کمتری دارند ؛ درنظر گرفته شد مثل بحث چغا بهرام و برخی از پروژه های که پیشرفت فیزیکی آنها کمتر از 20 درصد است . لذا پروژه هایی مثل چغا بهرام دورود که در یکی دوسال گذشته مانده است به خاطر سیاست دولت است و نظر بر این است که پروژه های نیمه تمامی که از دولت گذشته مانده است و به شکل سرمایه ای است بتوان به سرانجام رساند و مردم بتوانند از این سرمایه ها استفاده کنند و درفازهای بعدی قرار داده شوند.
وی بااشاره به اینکه این محدودیت های منابع تنها مختص استان ما نیست .گفت: با اعتبارات محدودی که وزارت دارد امکان اجرای همه پروژه ها به صورت هم زمان نیست و ممکن است پروژه های یک میلیارد اعتبار داده شده در حالی که 30 میلیارد نیاز دارد .
وی در ادامه گفت: استان ما در سال 94به جهت کمیت پروژه های عمرانیجزء 5 دستگاه برتر وزارت ورزش و جوانان شناخته شد و امسال هم 6 پروژه ورزشی داریم که آماده افتتاح هستند و با حضور استاندار و معاون وزیر ورزش و جوانان آقای سید مناف هاشمی ( معاونت پشتیبانی) چند روزآینده افتتاح می شوند.
 
وی گفت: عمده پروژه های ورزشی ما شرایط شان در حال نهایی شدن است و تعداد 30 پروژه داریم که در بحث اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است که تا پایان خرداد سال 96 باقی می ماند .
وی در پایان گفت: استحضار داشته باشیدکه ورزش و جوانان به 3 شیوه کار تکمیل پروژه ها را انجام می دهد . یا به کمک راه و شهرسازی که مجری برخی پروژه ها می باشد و اداره ما بهره بردار هستیم و یا اینکه بخشی از فضاهای ورزشی را شرکت توسعه و تجهیز که در واقع بازوی عمرانی نوسازی است برعهده می گیرد و در حالت سوم نیزدفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان ساخت و ساز برخی پروژه ها را عهده دار است و آن را انجام می دهدو به بهره برداری می رساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار