کد خبر: ۲۹۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 17 September 2016
اثر فیلم‌ساز لرستانی مقام دوم اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه "سه دقیقه با ورزش" را کسب کرد.
 در این مراسم که شامگاه جمعه 26 شهریورماه در پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، در بخش فیلم‎‎های مستند حرفه‎‎ای، هیات داوران فیلم "طاقه پیچ اشکسه" اثر "زینب فیضی" هنرمند لرستانی به عنوان فیلم دوم شناخته شد.
در این بخش تندیس جشنواره به اضافه‌‌ی لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال به فیلم اول به عنوان "ایرانی باغیرت" اثر "مهدی شاهسواری" اهدا شد.
فیلم "طاقه پیچ اشکسه" اثر "زینب فیضی" با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال و فیلم "پرواز" اثر "سید سجاد ابطحی" نیز با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان فیلم‎‎های دوم و سوم این بخش تجلیل شدند.
اثر "طاقه پیچ اشکسه" با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان، هیات ورزش‌های بومی و محلی استان، صدا و سیمای مرکز لرستان، تهیه‌کنندگی "امین آقامیرزایی" و کارگردانی "زینب فیضی" به مدت سه دقیقه ساخته شده بود.
موضوع فیلم نیز در خصوص بازی بومی محلی طاق پیل اشکسه است که اسم این بازی برگرفته از پل باستانی لرستان طاق پیل اشکسه خرم‌آباد می‌باشد.
در این بازی یک گروه پل می‌زنند و گروهی دیگر پل می‌شکنند
قابل ذکر است از میان 148 فیلم ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 47 فیلم برگزیده به مرحله مسابقه راه یافتند که طی روزهای 24 و 25 در پردیس سینمایی تک یزد اکران و مورد قضاوت هیات داوران قرار گرفتند.
آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش با تقدیر از برگزیدگان بخش‌‌های مختلف در حضور "عبدالحمید احمدی" معاون وزیر ورزش و جوانان در یزد برگزار شد.
موفقیت فیلم‌ساز لرستانی در جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش
 
 
منبع : یافته 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار