کد خبر: ۲۹۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 17 September 2016


 نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: دولت می‌تواند با پرداخت تسهیلات کم بهره و نظارت بر هزینه آن در امر تولید از تولید داخلی حمایت کند.

 سید حمیدرضا کاظمی ، در رابطه با ضرورت حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی و شرایط سیاسی کشور، توجه به تولید داخلی اهمیت بسیار بسزایی دارد.

وی افزود: برای حمایت از تولید داخلی در وهله نخست باید فرهنگ عمومی جامعه نسبت به تولید داخل تغییر کند و مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بیکاری استان و کشور، عنوان کرد: اگر به دنبال اشتغال هستیم باید توجه جدی به تولید داخلی داشته باشیم که در این زمینه مردم و مسئولان باید دست‌به‌دست هم دهند تا از تولید داخلی حمایت شود.

وی بیان کرد: دولت برای حمایت از تولید می‌تواند با ایجاد مشوق برای حمایت و رونق تولید داخلی قدم بردارد چراکه نیاز جامعه امروز ما بحث تولید داخلی است.

کاظمی تصریح کرد: به طور یقین تولید داخلی بافرهنگ جامعه هم‌خوانی دارد به‌طور مثال کالای یک کشور که جامعه ما هیچ آشنایی با آن ندارد مسلماً در جامعه ما نیز کاربردی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید تصدی‌گری در امر تولید در کنار بگذارد، گفت:  دولت باید برای حمایت از تولید داخلی برنامه‌ریزی داشته باشد و تولید را به مردم واگذار کند تا سرمایه مردم تولید را شکل دهد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در بخش‌هایی از تولید تصدی‌گری می‌کند که این تصدی‌گری به تولید لطمه می‌زند چراکه توان آن را ندارد و هم اینکه اگر سرمایه مردم در گردش باشد، مردم دلسوزانه‌تر در امر رقابت و بالا بردن تولید تلاش می‌کنند.

وی بابیان اینکه دولت باید برای حمایت از تولید داخلی اعتماد و امنیت در سرمایه‌گذاری ایجاد کند، افزود: برای رونقی و افزایش تولید ضرورت دارد دولت با برنامه‌ریزی مردم را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

کاظمی عنوان کرد: درصورتی‌که مردم سرمایه‌های خود را وارد تولید کنند می‌توانند در یک بازار رقابتی سالم تولید بیشتر و باکیفیتی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند با پرداخت تسهیلات کم‌بهره به تولید داخلی کمک کند، بیان کرد: دولت پس از پرداخت تسهیلات می‌تواند بر نحوه هزینه آن نظارت کند تا در زمینهٔ تولید صرف شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بااینکه دولت برای حمایت از تولید می‌تواند مالیات‌ها را کاهش دهد، گفت: دولت می‌تواند برای تشویق از تولید داخلی در زمینهٔ صادرات قدم بردارد تا تولیدکنندگان پس از یک رقابت سالم در جامعه تولیدات خود را در بازارهای خارجی به مصرف برسانند و سرمایه تولیدکنندگان به چرخه تولید برگردد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار