کد خبر: ۲۹۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 17 September 2016
جشن شکرانه برداشت انگور در روستای «باوکی امیر بختیار» شهرستان ازنا برگزار شد تا بستری برای جذب گردشگران از استان‌های مختلف و معرفی محصولات کشاورزی لرستان باشد.
  شهرستان ازنا با آب‌وهوای مناسب و رودهای پرآب و خاک حاصلخیز استعداد ویژه‌ای برای کشاورزی دارد به‌طوری‌که پایه اصلی اقتصاد مردم این استان را کشاورزی تشکیل می‌دهد. از جمله محصولات باغی شاخص استان می‌توان به انار، انجیر، سیب، زردآلو و گردو اشاره کرد.
روند تولید محصولات باغی در استان به‌گونه‌ای است که در بیشتر میدان‌های میوه و تره‌بار لرستان محصولات تولیدی خود استان عرضه می‌شود و علاوه بر این محصولات باغی لرستان مشتریان زیادی از سراسر کشور دارد.
چندی پیش روستای «باوکی امیر بختیار» میزبان جشن شکرانه انگور و خرمن‌کوب بود؛ جشنی که میهمانانی از شهرهای مختلفی مانند تهران، اصفهان، ازنا، دورود داشت.در این جشن اهالی روستا گرد هم آمده تا شکرانه خوشه‌های زرینی که خداوند به آن‌ها عطا کرده بود، به‌جای آورند. همه مقدمات این جشن شکرانه را اهالی روستا با همکاری یکدیگر مهیا کرده بودند.

برگزاری جشن خوشه‌های زرین به همت اهالی
مسئول برگزاری این جشنواره گفت: این جشن به همت اهالی روستای «باوکی امیر بختیار» برگزار شد و بر اساس یک جنبش و همت مردمی شکل گرفت.
«علیرضا لشنی زند»به حمایت سازمان‌های مختلف دولتی ازجمله فرمانداری و بخشداری اشاره کرد و افزود: هدف اصلی برگزاری این جشنواره دور هم بودن مردم و ایجاد همبستگی بیشتر بین اهالی روستا بوده است.
مسئول برگزاری جشنواره انگور و خرمن‌کوب، عمران و آبادانی روستا را یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان روستای «باوکی امیر بختیار» روزبه‌روز زیباتر و آبادتر شود.
منبع : همشهری لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار