کد خبر: ۲۹۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 18 September 2016

 

 یس محیط زیست شهرستان چگنی گفت: برداشت بی رویه معادن سنگ تهدیدی برای منطقه حفاظت شده سفیدکوه و از چالش های کاری محیط زیست است.

 طاهر بیرانوند  به جمع آوری نمونه های ژنتیکی حیوانات جهت نگهداری در بانک ژن توسط محیط زیست شهرستان چگنی اشاره کرد و بیان داشت: نمونه های ژنتیکی از جمله بافت خون و جمجمه خوک وحشی، بزغاله وحشی و شغال جهت نگهداری در بانک ژن تهیه شده است.

 وی در خصوص برخی فعالیتهای انجام شده محیط زیست شهرستان چگنی از ابتدای امسال تا کنون گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی و کلاس تنوع زیستی برای آشنایی بهداران و دانش آموزان روستاهای همجوار مناطق حفاظت شده، مهار 1.5 هکتار آتش سوزی در مناطق حفاظت شده، رسیدگی به شکواییه های مردم، بررسی و شناسایی 10 مورد غارهای طبیعی حوزه استحفاظی، صدور 10 مورد مجوز برای گروه کشاورزی از قبیل مرغ داری، پروار بندی گوساله طرح طوبی و صدور 3 مورد مجوز بخش خدماتی از قبیل رستوران بین راهی، کارواش و مکانیکی و گشت و کنترل های مستمر در خصوص حفظ و حراست از گونه های گیاهی و جانوری برخی از فعالیت های محیط زیست شهرستان چگنی در سال جاری است.

 رئیس محیط زیست چگنی با اشاره به اینکه 9 نفر از ابتدای امسال تا کنون در رابطه با شکار و زنده گیری حیوانات حیات وحش دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند عنوان کرد: این افراد سودجو در رابطه با زنده گیری دو بله جوجه عقاب، شکار یک راس بزغاله، زنده گیری یک راس بزغاله، صید غیر مجاز ماهی و زنده گیری سهره دستگیر شده اند.

 بیرانوند معادن سنگ داخل منطقه حفاظت شده سفیدکوه را تهدیدی برای این منطقه دانست و بیان داشت: معادن سنگ داخل مناطق حفاظت شده سفیدکوه با برداشت بی رویه و بیش از حد مجاز به تهدیدی برای این منطقه تبدیل شده و از چالش های کاری پیش روی محیط زیست شهرستان چگنی است.

 وی همچنین محل دفن زباله های شهر سراب دوره را از دیگر مشکلات محیط زیست این شهرستان دانست.

 رئیس محیط زیست چگنی با بیان اینکه حدود 45 هزار هکتار از 69 هزار و 500 هکتار مساحت منطقه حفاظت شده سفیدکوه در شهرستان چگنی است گفت: در منطقه حفاظت شده سفیدکوه انواع پوشش گیاهی و گونه های مختلف جانوری در منطقه حفاظت شده سفیدکوه از قبیل درختان بنه، بلوط، زالزالک، گلابی وحشی، ارغوان، انواع درختچه ها، کل، بز، خرس، پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، شغال، خرگوش، سنجاب و انواع پرندگان شکاری و ... وجود دارد.

 بیرانوند خاطرنشان کرد: ساماندهی واحد های شن و ماسه و ملزم کردن آنها جهت احداث حوضچه های ترسیب و ملزم کردن کارخانه های آسفالت جهت نصب فیلتر در مسیر دودکش از برنامه های اداره محیط زیست چگنی در ارتباط با حفاظت هر چه بهتر از محیط زیست این شهرستان است.

منبع : خبرچگنی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار