کد خبر: ۲۹۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 19 September 2016
نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران از مخالفت کانون وکلا در زمینهٔ ادغام مرکز مشاوران حقوقی با این کانون خبر داد.

 محمد علی رضایی شامگاه یکشنبه در دیدار با الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان اینکه شش دهه از زمان استقلال کانون وکلا در ایران می گذرد اظهار داشت: کانون وکلا همواره منشا تحولات اجتماعی، سیاسی و حقوقی در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه کانون وکلا پیشگام در تحولات اجتماعی و سیاسی بوده است عنوان کرد: همواره کانون وکلا اتاق فکری برای قانون گذاران بوده است.

نایب‌ رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران  و رئیس کانون وکلای استان لرستان با بیان اینکه  پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کانون وکلا از انقلابیون حمایت کرده است ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب نیز همواره از نظام و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمایت و دفاع کرده است.

رضایی با اشاره به ایجاد فضای مطلوب همکاری بین کانون وکلا و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همواره کانون وکلا در تهیه و تدوین قانون های مختلف مانند قانون آئین دادرسی و مجازات اسلامی با کمیسیون حقویق و قضایی مجلس شورای اسلامی همکاری مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به ارجاع لایحه جامع وکالت به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دراین راستا کانون وکلا در تهیه این لایحه انتظاراتی دارد که امیدواریم مدنظر قرار گیرند.

نایب‌ رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران  و رئیس کانون وکلای استان لرستان بر ضرورت حفظ استقلال کانون وکلا در قالب لایحه جامع وکالت تاکید کرد و گفت: یکی از صفت های ذاتی وکیل استقلال بوده چرا که اگر وکیل مستقل باشد می تواند دفاع مستقلانه ای نیز از شهروندان داشته باشد.

رضایی تاکید کرد: خط قرمز و جزء جدایی ناپذیر وکیل، کانون وکلا و وکالت استقلال آن است.

وی یکی از مشکلات وکلای جوان در کشور را بحث بیکاری آنها عنوان کرد و گفت: وکلای جوان کشور همواره در آزمون علمی کسب پروانه وکالت شرکت و این پروانه را دریافت می کنند و این در حالیست که به جای استفاده از وکلای جوان زمینه برای فعالیت دوباره قضات بازنشسته و یا کارمندان بازنشسته دادگستری فراهم می شود.

نایب‌ رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران  و رئیس کانون وکلای استان لرستان همچنین به بحث ادغام مرکز مشاوران حقوقی قوه قضائیه با کانون وکلا اشاره کرد و گفت: کانون وکلا به هیچ عنوان موافق ادغام دو مرکزی حقوقی با یکدیگر نیست.

رضایی با تاکید بر اینکه کانون وکلا در کشور ۷۰ سال قدمت دارد تصریح کرد: اگر چاره ای در این زمینه وجود ندارد این کانون با بحث الحاق در این زمینه موافق بوده اما موضوع ادغام این دو مرکز حقوقی را کانون وکلا نمی پذیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار