کد خبر: ۲۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 19 September 2016
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو بی دلیل پروژه سد سازی «معشوره» را متوقف کرده است.

 الهیار ملکشاهی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظلم بسیار بزرگی به لرستان در بحث تخصیص آب صورت گرفته است اظهار داشت: لرستان یکی از استانهایی بوده که هم روان آب های زیادی دارد و هم تولید آب در این استان بسیار بالاتر از معدل کشور است.

سهم لرستان از حوزه آبریز کرخه توسط وزارت نیرو داده نمی شود

وی با بیان اینکه با این وجود تخصیص آبی که به لرستان از آبهای کشور صورت می گیرد کمتر از  ۵۰ درصد معدل کشور است گفت: عمده استان لرستان در حوزه آبریز کرخه بوده و این در حالیست که سهم لرستان توسط وزارت نیرو از این حوزه آبریز داده نمی شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصیص سهم لرستان در این زمینه خواسته عمومی از نمایندگان استان است گفت: اگر ما نتوانیم این حق را برای مردم بگیریم شان نمایندگی ما بی جهت است.

ملکشاهی با بیان اینکه خوشبختانه مدیریت ارشد لرستان در رابطه با این موضوع موضع گیری خوبی داشته است تصریح کرد: در حال حاضر بعضی از تخصیص های مسلم لرستان در حوزه آب از سوی وزارت نیرو نادیده گرفته می شود و بعضی از سدهایی که در استان داشته ایم را این وزارتخانه متوقف کرده است.

وزیر نیرو بی دلیل سد معشوره را متوقف کرده است

وی با بیان اینکه در شهرستان کوهدشت سد معشوره ۲۷۳ میلیون متر مکعب تخصیص آب را به لرستان اضافه می کند گفت: این در حالیست که وزیر نیرو بی دلیل این پروژه سد سازی را تعطیل کرده و مدعی است که مطالعات آن ضعیف بوده است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این دلیل را یک «بچه دو ساله» هم نمی تواند بپذیرد گفت: مشخص است کاری که اجرا شده و ۸۰ درصد کارهای زیر بنایی آن انجام شده و بگویند کارشناسی نشده بوده مانند تمسخر است.

ملکشاهی گفت: یکی از اصلی ترین رسالت های خود را در این دوره نمایندگی بحث احقاق حق مردم لرستان در بحث تخصیص آب خواهد بود.

اضافه آب سد معشوره به کوهدشت می رسد

وی با بیان اینکه اخیرا وزیر نیرو قول داده که به زودی سد معشوره عملیاتی شود گفت: این سد تخصیص آب لرستان را افزایش می دهد و می تواند غیر از کوهدشت برای شهرستانهای دیگر مانند پلدختر، دوره چگنی و ... در بحث تامین آب تاثیر گذار باشد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این سد با هدف جمع آوری سیلاب های فصلی احداث می شود گفت: در فصل نیاز بعد از اینکه تخصیص آب پایین دست که مربوط به پلدختر و دوره چگنی بوده صورت گرفت و همچنین تخصیص رودخانه و محیط زیست و ... تامین شد و اضافه آن به کوهدشت منتقل می شود.

ملکشاهی با تاکید بر اینکه سد معشوره ابتدا برای رودخانه کشکان، پلدختر و دوره چگنی ساخته می شود گفت: اگر اضافه تخصیص داشت، آب آن به کوهدشت می رسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار