مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان خبر داد:
مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان از اعزام ۴۵ تیم بهداشتی و درمانی همزمان با هفته دفاع مقدس به مناطق محروم این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 19 September 2016
به گزارش تابناک  لرستان، سرهنگ نبی الله شمس بیرانوند با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در استان لرستان اظهار داشت: در این هفته حدود ۴۵ تیم عمومی بهداشتی و درمانی به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در مصلی‌های نماز جمعه استان نیز ایستگاه پایش سلامت، کنترل قند و فشارخون نمازگزاران برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: در مناطق محروم شهرستان الیگودرز مانند «شورآباد» وجود دارد که دسترسی سختی به امکانات دارند به همین دلیل تیم‌های عمومی را به روستاهایی که جمعیت زیادی دارند و با مرکز بخش شورآباد فاصله زیادی دارند، اعزام خواهیم کرد و تیم تخصصی را در مرکز بخش متمرکز می‌کنیم.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان با بیان اینکه در نظر داریم تا دستگاه «سونوگرافی» را در مناطق محروم شهرستان الیگودرز مستقر کنیم، تاکید کرد: ارجاعات سونوگرافی و رادیولوژی در این شهرستان با مشکلاتی مواجه است که با این کار لااقل بخشی از مشکلات را در این مناطق شهرستان برطرف می شود.
سرهنگ شمس بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع پیشگیری از بیماری تب مالت در استان لرستان گفت: میزان ابتلای بیماری تب مالت در شهرستان الیگودرز بالا بوده و لرستان بیشترین میزان ابتلای بیماری تب مالت را دارد و در این راستا نیاز به استفاده از متخصصان آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری وجود دارد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در شهرستان کوهدشت توسط کانون‌های بسیج جامعه پزشکی این شهرستان بیان کرد: در این نمایشگاه تیم های بهداشت و درمانی بسیج جامعه پزشکی اعزام می‌شوند و به بازسازی عملیات کربلای دو می‌پردازند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان ادامه داد: در شهرستان کوهدشت تیم تخصصی و عمومی اعزام می‌شوند و کانون بسیج جامعه پزشکی در آنجا حضور دارند و برای کاهش فشار خون و قند خون ایستگاه سلامت برپا می‌کنند همچنین بیماران سرپایی را با داروی رایگان درمان خواهند کرد.
منبع: تابناک
برچسب ها: مناطق محروم ، پزشکی ، بسیج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار