کد خبر: ۲۹۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 21 September 2016
مطابه مناسبت هفته دفاع مقدس و با پیشنهاد فرماندار الیگودرز مراسم تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از جمله تیمسار آذر فر برگزار می‌شود.
سرگرد "محمد برامکی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الیگودرز با اشاره به فداکاری رزمندگان الیگودرز در 8 سال دفاع مقدس گفت: تلاش و جان‌فشانی همه رزمندگان ستودنی است اما در این میان دلاورانی بودند که در دفاع مقدس تأثیرگذار بودند.
وی افزود: بر همین اساس قرار است در برنامه شب‌های حماسه از تیمسار غضنفر آذر فر تجلیل و قدردانی شود.
 ولی اله میرزایی فرماندار الیگودرز هم با اشاره به اینکه تلاش چهره‌های دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود افزود: الیگودرز دارای چهره‌هایی است که در هفته دفاع مقدس نقش تأثیرگذاری داشته‌اند و باید مورد تجلیل قرار بگیرند.
وی یکی از چهره‌های دوران دفاع مقدس را تیمسار آذر فر دانست و افزود: پس از گذشت سال‌ها مردم کردستان نام امیر آذرفر را فراموش نکرده‌اند.
تیمسار غضنفر آذر فر برای معرفی خود عنوان می‌کند من در سال ۱۳۱۸ در يكي از روستاهاي بسيار كهن لرستان در جنوب شهرستان الیگودرز به نام مُغانك متولد شدم. واژه مُغانك كه از مُغان کوچك تشکیل شده است، براي بنده و همه خويشاوندان ما، مايه‌ی سرفرازي است؛ این روستا از هزاران سال پیش و از همان دورانِ آغاز آیین زرتشت و ظهور پيامبرِ ایران باستان، پایگاه پرورش و آموزش مردانِ ایرانی بوده است.
او از افتخارات الیگودرز و لرستان و حتی متعلق به تمام کشور است، امیری که امام خمینی (ره) طی یک تماس از طریق بیسیم از رشادت‌های وی پس از عملیات پیروزمندانه کربلای 7 تقدیر کردند.
امیر سرتیپ آذرفر به همراه لشکر 64 ارومیه در شرایطی عملیات کربلای 7 را در اسفندماه 65 به پیروزی رساند که منطقه حاج عمران در شمال غرب کشور علاوه بر مواضع دفاعی مستحکم دشمن دارای زمستانه‌ای سخت همراه با کولاک و سرمای کشنده است که ارتفاع برف در این منطقه به چند متر می‌رسد. پس از اینکه رزمندگان ارتش توانستند طی یک نبرد سخت ارتفاع 19-25 را در این عملیات به تصرف کامل خود درآورند امام خمینی (ره) طی یک تماس بی‌سابقه از طریق بیسیم از حماسه‌آفرینی رزمندگان تقدیر کرده و این پیروزی را به امیر آذرفر تبریک گفتند.
 
 منبع : یافته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار