مشاور وزیر و مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارزت آموزش و پرورش :
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در مراسم نمادین جشن شکوفه ها که در آموزشگاه دخترانه خدیجه کبری شهرستان خرم آباد برگزار شد ؛ گفت : مراسم جشن نمادین شکوفه ها با حضور مدیران اجرایی و ارشد استان تنها به افتخار دانش آموزانی است که اولین روز حضور خود را در کلاس درس تجربه می کنند . مهناز احمدی افزود : دانش آموزان باید تلاش کنند تا با تحصیل ، تهذیب و ورزش آینده ای درخشان را برای خودو جامعه رقم زنند.
کد خبر: ۲۹۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 21 September 2016
به گزارش تابناک لرستان ،مهناز احمدی افزود : دانش آموزان باید تلاش کنند تا با تحصیل ، تهذیب و ورزش آینده ای درخشان را برای خودو جامعه رقم زنند.
 
احمدی  تاکید کرد : از راس هرم دستگاه آموزش و پرورش تا حوزه صف و مدارس همه  افتخار خدمت به دانش آموزانی را  دارند که آینده سازان این مرز و بوم هستند .

وی در ادامه  خاطر نشان کرد : باید تلاش کنید تا از فرصت های پیش روی خود به بهترین نحو استفاده و مهر بانشاطی را آغاز کنید .

احمدی از فرهنگیان و اولیاء آنان درخواست کرد که  برای دانش آموزان شرایطی را فراهم کنند که خنده از لبان آنها بیرون نرود و لحظات حضور در مدارس را با شادی و نشاط بگذرانند .

وی ماندگارترین و مهمترین روزهای زندگی را روز اول حضور در مدرسه عنوان کرد و گفت : خاطرات این روز تحت هیچ شرایطی از ذهن و خاطره دانش آموزان بیرون نخواهد رفت .

احمدی تاکید کرد : دانش آموزان با ورود به مدرسه از آغوش گرم خانواده جدا می شوند و به آغوش گرم معلم  روی می آورند . وی تصریح کرد : باید معلمان مادرانه و پدرانه به دانش آموزان عشق بورزند و تمام سعی و تلاش خود را برای اعتلای آنان به کار گیرند .

مشاور وزیر و  مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود : با تمام تنگناها و مشکلاتی که پیش روی دولت و آموزش و پرورش قرار دارد تلاش می شود تا شرایط مناسبی برای تحصیل شما دانش آموزان فراهم شود و بهتر بتوانید از این دوران استفاده کنید .

احمدی تاکید کرد : مدیران و معلمان باید کمک کنند تا مشکلات کمتر شود وبهار تعلیم  و تربیت به یادماندنی و ماندگار شود .

وی در ادامه از دانش آموزان خواست با تحصیل ، تهذیب و ورزش آینده ای درخشان را برای خودو جامعه رقم زنند .

احمدی در حاشیه  این  مراسم در جمع خبرنگاران به وجود حدود یک میلیون پرسنل در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: تا چند روز پیش حدود ۱۲/۵ میلیون دانش آموز در سراسر کشور در سامانه «سناد» ثبت نام کردند و پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان کشور به حدود ۱۳ میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت نیروهای وزارت آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند، عنوان کرد: در برخی از استان ها از جمله تهران تعداد بانوان شاغل در آموزش و پرورش بیش از ۵۰ درصد هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصویب قانون افزایش مدت مرخصی زایمان برای زنان فرهنگی را از قول های عملی شده وزیر آموزش و پرورش دانست و گفت: مطابق قانون از سال گذشته مقرر شد که مدت مرخصی زایمان زنان فرهنگی به ۹ ماه برسد که اعتبار آن نیز با مشقت و سختی تامین شد.

احمدی یکی دیگر از اقدامات دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش را تلاش برای  تقلیل ساعت کاری زنانی که شرایط خاص دارند، دانست و بیان داشت: قانونی برای کم کردن ساعت کاری زنانی که سرپرست خانوار بوده و همسر آن ها بیماری صعب العلاج دارد و یا مادرانی که فرزند معلول دارند از ۴۴ ساعت کاری به ۳۶ ساعت و با پیگیری دفتر معاونت زنان ریاست جمهوری تصویب شد.

وی افزود: این قانون بعد از تصویب به شورای نگهبان فرستاده شد که ایراداتی مبنی بر مشخص نشدن مسئول پرداخت مابه التفاوت این کاهش ساعت کاری بر آن گرفته شد لذا دوباره به مجلس فرستاده شده و بعد از اصلاح مجددا به شورای نگهبان رفته و اکنون منتظر هستیم که این قانون به دستگاه ها ابلاغ شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش گفت: زمان و شرایط برگزاری این آزمون قرار است از طریق سازمان سنجش اعلام شود همچنین شرایط آزمون، تعداد نیروها و توزیع استانی آن احتمالا اواخر مهر یا اوایل آبان اعلام خواهد شد.

احمدی عنوان کرد: هرگونه استخدام در وزارت آموزش و پرورش و در دولت تدبیر و امید مطابق ضوابط و قوانین و از طریق آزمون صورت گرفته است و طی این مدت هیچ گونه نیرویی با سفارش نماینده یا مسئولین در سیستم آموزش و پرورش جذب نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار