کد خبر: ۲۹۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 22 September 2016
جلسه ستاد تسهیل لرستان برگزار و در آن استاندار لرستان به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان جهاد کشاورزی در زمینه معرفی محدود متقاضیان برای دریافت تسهیلات رونق تولید، به آنها هشدار داد.

 هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از عملکرد ضعیف سازمان جهاد کشاورزی لرستان و بانک کشاورزی استان در خصوص معرفی محدود متقاضیان این بخش برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انتقاد کرد و اظهار داشت: از ۲۳۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده در استان تنها ۱۴ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

انتقاد استاندار از جهاد کشاورزی لرستان

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای معرفی شده از سوی جهاد کشاورزی استان برای ارائه تسهیلات رونق تولید بسیار اندک است، عنوان کرد: اگر پروژه های معرفی شده از سوی متقاضیان بخش کشاورزی برای ارائه تسهیلات توجیه اقتصادی ندارد باید این تقاضا ها سریعا حذف می شد نه اینکه اکنون که شش ماه از سال گذشته مسئولین جهاد اعلام کنند که پروژه این افراد توجیه اقتصادی نداشته است.

استاندار لرستان گفت: علیرغم اینکه لرستان از نظر تسهیلات پرداخت شده رونق تولید رتبه اول کشور را دارد اما از نظر تعداد این واحدها رتبه ۲۶ ام را دارد و معنای این آمارها این بوده که لرستان برای پرداخت تسهیلات به بنگاه های خرد و کوچک توجه کمتری داشته است درحالی که درصد قابل توجهی از این بنگاه های کوچک در درون بخش کشاورزی نهفته است.

بازوند با اشاره به اینکه عمده پروژه های معرفی شده توسط استان های دیگر برای ارائه تسهیلات رونق تولید مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: این درحالی است که جهاد کشاورزی لرستان در این زمینه قصور کرده است لذا سازمان جهاد کشاورزی و مدیر بانک کشاورزی استان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

معرفی دو مسئول جهاد کشاورزی که در اقتصاد مقاومتی کوتاهی کرده اند

وی ادامه داد: اگر بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی متقاضیانی که طرح آن ها توجیه نداشت را مطابق دستورالعمل ظرف ۲۰ روز حذف می کردند لرستان رتبه ۲۶ ام را در بخش تعداد واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید را به دست نمی آورد.

استاندار لرستان که توضیحات معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان و رئیس بانک کشاورزی استان در زمینه علت محدود بودن متقاضیان بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید را نپذیرفته بود خطاب به این دو مسئول گفت: مطمئن باشید اگر تا دوشنبه هفته آینده تعداد متقاضیان بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید تعیین تکلیف نشود نامه رئیس جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان به معاون اول رئیس جمهور به عنوان دو مسئول که در اقتصاد مقاومتی کوتاهی کرده اند داده خواهد شد.

بازوند افزود: معاون اول رئیس جمهور چندین مرتبه به ما گفته است که استان ها اختیار دارند با هر مدیری که در اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل می کند برخورد کرده و نسبت به عزل آن مدیر اقدام کنند لذا در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

عزل یکی از مدیران عامل بانک های لرستان

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی با سه هزار نفر پرسنل چکاری انجام می دهد که تا امروز کار پالایش متقاضیان بخش کشاورزی برای ارائه تسهیلات رونق تولید را انجام نداده و پرسنل این سازمان به جای اینکه این اقدامات را انجام دهند صبح تا غروب به دنبال کارهای حاشیه ای و حزب بازی هستند.

استاندار لرستان یادآور شد: نامه یکی از مدیران عامل بانک های استان را به خاطر کوتاهی در پرداخت ها برای عزل نوشته ایم و این کار تا هفته آینده انجام خواهد شد لذا کاری نکنید که نفر دوم و سوم روسای جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان باشند.

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مطلقا از عملکرد مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان رضایت نداریم، عنوان کرد: اعتقاد داریم اداره کل میراث فرهنگی در بخش گردشگری به تنهایی می تواند اقتصاد استان را بچرخاند ولی متولیان امر خیلی راحت از کنار آن عبور می کنند.

انتقاد از راکد ماندن پروژه های هتل سازی

وی با بیان اینکه البته ضعف در حوزه میراث گردشگری تنها تقصیر مدیرکل آن نبوده بلکه بدنه این سازمان اینگونه شکل گرفته است، ادامه داد: بیش از ۳۰ سال از انقلاب می گذرد ولی در حوزه گردشگری در استان ما چه دست گلی به آب داده ایم.

استاندار لرستان با انتقاد از راکد مانده پروژه های هتل سازی در استان و اینکه هیچکس در این زمینه پیگیری انجام نمی دهد، گفت: مدت دو سال است مدام شعار تبدیل لرستان از معبر به مقصد گردشگری را سر می دهیم و گردشگرانی نیز جذب شده اند ولی اگر همین گردشگران علیرغم سفر به لرستان با کمبود جا و مکان مواجه شدند علیه استان تبلیغ منفی کرده و می گویند در این استان جا برای استراحت وجود ندارد لذا میراث فرهنگی استان باید تکانی بخورد

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار