کد خبر: ۲۹۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 22 September 2016
معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: برخورد با معتادان متجاهر باید پیوسته در دستور کار بوده و این امر باعث کاهش جرایم و سرقت های خرد خواهد شد.
 سید سعید شاهرخی عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه فرمانداران شهرستان های استان تا 20مهرماه زمان برای تهیه و تعیین و تکلیف شناسنامه حوزه اعتیاد و مواد مخدر شهرستان ها زمان دارند، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در جهت پیشگیری، برگزاری جلسات ماهیانه برای برخورد با معتادان را در دستور کار داشته باشند.
وی همچنین ادامه داد: همکاری فرمانداران برای پاکسازی اطراف مناطق آلوده در محیط های آموزشی و حضور نیروی انتظامی در این مناطق بصورت ویژه دنبال خواهد شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان در ادامه این جلسه با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال تعداد 189 نفر از معتادان متجاهر در استان به مرکز ماده 16 معرفی شده اند، گفت: خرم آباد و بروجرد 80درصد، دورود، ازنا، الیگودرز، پلدختر، دوره چگنی 20درصد و سلسله، دلفان و رومشگان فاقد پذیرش می باشند.
غلامرضا آقامیرزایی ادامه داد: از ابتدای سالجاری برنامه های ستاد مطابق دستورالعمل ها دنبال شده و برنامه عقب افتاده ایی نداریم.
وی با اشاره به فراهم کردن تمام زیرساخت ها در ستاد گفت: در اجرای به موقع برنامه های ستاد 9فرماندار استان نمره عالی و 2 فرماندار دیگر نمره خوب را از ستاد مبارزه با مواد مخدر دریافت کرده اند.
آقامیرزایی افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد یکی از استان های برتر در کشور هستیم.
وی گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده با همکاری نیروی انتظامی در حوزه مقابله در استان بخوبی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در سال 93 تعداد 1078نفر معتاد متجاهر در استان وجود داشته که در سال 94 این آمار به 710 نفر کاهش رسیده است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: علت کاهش این آمار، راه اندازی کمپ های ترک اعتیاد در استان و هدایت صحیح این افراد در کاهش آسیب اجتماعی است.
آقامیرزایی ادامه داد: تعیین تکلیف معتادان متجاهر عفونی بر عهده سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی بوده و هرچه بهتر برای جمع آوری آنان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار