رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از عملیاتی شدن ۵۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان خبر داد
کد خبر: ۳۰۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 22 September 2016
به گزارش تابناک لرستان ،محمدرضا صفی خانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به گزارشی از روند برگزاری جلسات ستاد تسهیل اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶۳ جلسه ستاد تسهیل در استان برگزار شده که کل مصوبات آن ۳۴۹ مورد بوده است.
 

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ مورد از مصوبات ستاد تسهیل استان برابر با ۵۲ درصد از این مصوبات به نتیجه رسیده است، افزود: ۱۶ مورد از مصوبات ستاد تسهیل توسط ارکان و بانک ها انجام نشده، ۵۵ مورد از آن ها توسط متقاضیان پیگیری نشده و ۹۸ مصوبه دیگر در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ارائه تسهیلات رونق تولید را یکی از اهداف اصلی برنامه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بحث تسهیلات رونق تولید از چند جنبه شامل میزان تسهیلات داده شده و تعداد پرونده های وارد شده به دبیرخانه تسهیلات رونق تولید در هر استان مورد بررسی قرار می گیرد که گزارشات آن باید مستقیما به استحضار رئیس جمهور برسد.  

صفی خانی بر لزوم تسریع در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان تاکید کرد و بیان داشت: دبیرخانه کارگروه رونق تولید در استان بسیار فعال بوده به طوری که همکاری بانک ها باعث شده پرونده های زیادی در سامانه بهین یاب ثبت شود لذا لرستان یکی از استان هایی است که بالاترین میزان ثبت متقاضی در سامانه بهین یاب را دارد.

وی افزود: لرستان از لحاظ میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید استان اول کشور بوده و از لحاظ تعداد واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب و اخذ این تسهیلات رتبه ۲۶ را دارد و عمده ثبت نام شدگان در این سامانه مربوط به حوزه صنعت بوده و بیشترین رقم پرداخت تسهیلات مربوط به این بخش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تا هفته آینده باید نتیجه نهایی از میزان تسهیلات پرداخت شده در بحث رونق تولید تهیه شده و در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد.

صفی خانی با اشاره به اینکه لرستان هم در بخش پرداخت تسهیلات سامانه بهین یاب و هم در پرداخت های مستقیم رتبه خوبی دارد، گفت: از همه بانک های استان درخواست می شود اگر خارج از سامانه بهین یاب تسهیلاتی را پرداخت کرده اند آن ها را منعکس کنند.

وی بیان داشت:  در حال حاضر ۶۴۳ واحد در مرحله ارجاع به شعب بانک ها برای اخذ تسهیلات رونق تولید بوده که از بانک ها تقاضا می شود این واحدها را به مرحله عقد قرارداد برده و این موضوع سریعا توسط بانک ها عملیاتی شود.

بنا براین گزارش، در این جلسه مقرر شد تا دوشنبه هفته آینده واحدهایی که در مرحله عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات رونق تولید هستند از سوی بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده و واحدهایی که در مرحله ارجاع به شعب هستند به مرحله عقد قرارداد برده شوند.

منبع: تابناک
برچسب ها: تولید ، صنعت ، تسهیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار