مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:
در مراسمی با حضور مشاور وزیر و مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش ، استاندارو معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ، رئیس سازمان برنامه و بودجه لرستان ،نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی زنگ مهر و مقاومت در هنرستان دخترانه آفرینش شهرستان خرم آباد نواخته شد .
کد خبر: ۳۰۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 24 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مدیرکل آموزش و پرورش لرستان  در این مراسم با تبریک بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت یادو خاطره شهدای 8سال دفاع مقدس به ویژه 907شهید دانش آموزو 187شهید فرهنگی گفت : 330هزار دانش آموز در قالب 4هزارو 200آموزشگاه ، 15هزار کلاس درس در 25منطقه و شهرستان از امروز شروع سال تحصیلی جدید را با امید ،اراده و انگیزه بالا شروع خواهند کرد .

دکتر گودرز کریمی فر افزود:  انگیزه ، اندیشه و اراده 3گام مهم در توفیقات دستگاه تعلیم و تربیت لرستان است . وی ادامه داد  : پروژه مهر یک فرهنگ سازمانی و مهمترین فرایند تحصیلی است .  کریمی فر  خاطر نشان کرد : تقریباً و یا تحقیقاً بیش از 40میلیون نفر در ابتدای مهر ماه با واسطه یا بی واسطه در ارتباط با آموزش و پرورشند؛  چرا که این دستگاه مهم و سرنوشت ساز بزرگ ترین و مهم ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است . وی  در ادامه افزود : از آنجا که آموزش و پرورش امر تربیت دانش آموزانی خود باور و خدا باور را در دستور کار دارد معتقدیم باید دانش آموزان را دانشی و بینشی تربیت کرد.

 کریمی فر  با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش رفتار سازی است، افزود: دانش آموزان باید در مدارس دانش و بینش بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به دو عنصر مهم معلم و محصل در تعلیم و تربیت توجه شده است، عنوان کرد: معتقدیم در آموزش و پرورش معلمینی باید تقویت شوند که شاگرد نگر و درس نگر بوده و بتوانند دانش آموزان را خلاق، کنجکاو و پرسشگر تربیت کنند.

کریمی فر بر لزوم تربیت دانش آموزانی خلاق تاکید کرد و بیان داشت: معتقدیم خلاقیت در امر تعلیم و تربیت یک استعداد و مهارت است که قابل یادگیری  و پروراندن است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد : معتقدم که باید معنا را در آموزش و پرورش خلق کرد و خلق معنا یعنی آموزش و پرورشی که بتواند نهاد نابسامان را بسامان کند .

وی با اشاره به اینکه نقش سه عنصر محیط، مدرسه و منزل می تواند در همکاری، همیاری و هدایت دانش آموزان بسیار موثر باشد، تصریح کرد: باید آموزش را در خانواده، دانش را در جامعه و بینش را در تفکرات  تنهایی آموخت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:  در کنار توجه به سیاست های پنج گانه مقام عالی وزارت به عنوان نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت ،توجه به پنج برنامه اساسی شامل ایجاد فرصت های عادلانه دسترسی به آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت آموزشی، توسعه امور پرورشی - تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تامین تربیت، بهسازی و اعتلای منابع انسانی در امر تعلیم و تربیت همواره مد نظر آموزش و پرورش استان لرستان  بوده است.

کریمی فر با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در سراسر مدارس استان برقرار شده است، افزود: با همت استاندار لرستان در روستاهایی که حتی یک دانش آموز دارند توانسته ایم پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوریم.

وی بر لزوم کمک سایر دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست های آموزش و پرورش تمرکز زدایی است که در این راستا توفیقات خوبی توسط  آموزش و پرورش استان کسب شده است به طوری که طی سه سال اخیر شاهد کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور، ارتقاء معدل نهایی پایه سوم، کسب رتبه های برتر در جشنواره های  خوارزمی ؛ المپیادهای علمی و مسابقات فرهنگی ،هنری ،قرآنی و ورزشی  توسط دانش آموزان لرستانی بوده ایم که نشان از برنامه محوری در 3برش کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان این نهاد اجرایی را مهم ترین مولد منابع انسانی که هدف آن ساخت انسان آگاه است، دانست و اضافه کرد: سه عنصر انگیزه، اندیشه و اراده گام های توفیق آمیز آموزش و پرورش لرستان بوده که توانسته است تعلیم و تربیت استان را سرآمد کند.

در ادامه این مراسم از خانواده معظم شهید زنده سید نور خدا موسوی و شهید سلیمانی و فرهنگیان ورزشکار اعزامی به مسابقات پارالمپیک ریو 2016  حمزه ندری و مهدی آقاجانی تجلیل به عمل آمد .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار