کد خبر: ۳۰۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 24 September 2016

محسن کاییدی می‌گوید: عملکرد دوومیدانی در پارالمپیک ریو ضعیف بوده است.

دارنده نشان برنز پرتاب نیزه پارالمپیک ریو در خصوص اینکه گفته می‌شود او عملکرد ضعیفی در این مسابقات  داشته است ، گفت: امسال سطح مسابقات بسیار بالا و رقابت‌ها نیز سخت و فشرده و مانند دوره‌های قبل ضعیف نبود. ورزشکاران قوی‌تر شده و بعضی نیز رکورد زدند.

وی با اذعان به این موضوع که دوومیدانی در ریو عملکرد ضعیفی داشت، به تشریح دلایل این موضوع پرداخت و اظهار کرد: عامل اصلی که باعث شد عملکرد ملی‌پوشان پایین بیاید و نتوانند رکوردهایی که در تمرین داشتند را بزنند، بیشتر بحث خطا بود، عین مشکلی که برای خودم پیش آمد.

این ملی‌پوش لرستانی در خصوص اینکه گفته می‌شود ورزشکاران خود را با قوانین وفق نداده بودند، بیان کرد: قوانین الان دو سال است که تغییر کرده و ورزشکاران با آنها آشنایی کامل داشتند اما موضوعی که هست داوران پس از این تغییرات به این شدت سخت نمی‌گرفتند.

وی تصریح کرد: آخرین رقابتی که شرکت کردیم مسابقات جهانی قطر بود، چون ما بعد از آن در هیچ رویدادی شرکت نکردیم در حالی‌که تورنمنت‌های ایتالیا و آلمان را می‌توانستیم حضور داشته باشیم.

کاییدی که با ثبت رکورد 10.70 متر عنوان پنجمی پرتاب وزنه پارالمپیک ریو را به خود اختصاص داده بود، یادآور شد: موقعی در مسابقات قهرمانی ایران رکورد ۱۱.۷۰ متر را ثبت کرده بودم و رکورد تمرینی من 12.18 بود، انتظارم کسب طلا بود ولی داوران امسال بسیار قوانین را سخت گرفتند در حالی که قبلاً این‎طور نبود.

دارنده نشان طلای مسابقات پارالمپیک لندن اضافه کرد: اگر به طور مثال در مسابقات آلمان شرکت می‌کردیم متوجه می‌شدیم که داوران برخلاف مسابقات جهانی با قوانین جدید سخت‌گیر شده‌اند و این موضوع کار ما را راحت‌تر می‌کرد.

وی دوباره با تاکید بر اینکه عاملی که باعث شد او در ریو مدال طلا کسب نکند، داوری بود، یادآور شد: با قاطعیت می‌گویم داوری این دوره واقعاً ضعیف بود، رکورد من خیلی بالاتر از کسانی بود که طلا گرفتند اما نفر اول با پرتاب 11.20 متر طلا گرفت.

کاییدی افزود: یکی دیگر از مشکلات من در کنار بحث داوری عدم شرکت در مسابقات بود. همچنین با آنجا اختلاف ساعت داشتیم و من ساعت خوابم با آنجا عادت نکرده بود. سر تمرین رفتیم افت عجیبی کردم رکورد ورزشکاران خوب بود اما در حد رکورد تمرینی و تهرانمان نبود.

این ملی‌پوش اضافه کرد: همه می‌گفتند طلا می‌گیرم و انتظارات زیاد بود. با توجه به تمریناتی که داشتیم و رکوردهای قهرمانی کشور این قول را دادیم که اگر بتوانیم این رکوردها را تکرار کنیم می‌توانیم طلا بگیریم اما چون در مسابقات شرکت نکردیم نمی‌دانستیم این تمریناتی که ما کردیم در مسابقات جواب می‌دهند یا نه.

کاییدی افزود: در تمرین خوب بودیم اما اگر یک مسابقه می‌رفتیم حتماً عملکردمان قابل مقایسه با حال نبود. خودم از عملکردم راضی نیستم و این به خاطر این بود که داور نگذاشت کارم را انجام بدهم و فشار زیادی به من وارد شد و نمی‌توانستم روی کار و پرتابم تمرکز کنم. داورها مدام استرس وارد می‌کردند.

رفتن این ملی‌پوش به تهران و انجام تمرینات زیرنظر مربی‌ای غیر از مربی تیم ملی این شائبه را بوجود آورده بود که کاییدی با بهرامی(مربی تیم ملی) مشکل دارد، که او تاکید کرد: من با بهرامی به هیچ وجه مشکلی ندارم و همیشه در تهران نیز آمار رکوردها و تمرینات را با ایشان هماهنگ می‌کردم.

این ملی‌پوش دوومیدانی معلولان در پاسخ به اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند او اگر در خرم‌آباد می‌ماند و تمرینات خود را به جای تهران در این شهر انجام می‌داد شاید عملکردش در ریو بهتر می‌بود، گفت: به خاطر مسائل شخصی به تهران رفتم و امکاناتی نیز که در تهران وجود دارد در خرم‌آباد نیست. در مسابقات خردادماه که شرکت کردم امتیازهای من از رکوردهای خرم‌آباد هم بالاتر بودند و ارتقاء پیدا کردند. در تهران تمرینات و امکانات خوبی داشتم.

دارنده نشان برنز پرتاب نیزه پارالمپیک ریو گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنم چراکه نتوانستم انتظارات آنها را برآورده کنم. امیدوارم در مسابقات آینده بتوانم مدال طلا کسب و دل آنها را شاد کنم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار