کد خبر: ۳۰۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 24 September 2016

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید نظام بودجه‌ریزی را متحول کنیم.

محمد خدابخشی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه، دولت و مجلس باید تلاش کنند برنامه‌ای کامل و جامع تدوین کنند تا با مشخص کردن اولویت‌ها بتوانیم یک برنامه خیلی خوب برای کل کشور تصویب کنیم.

وی ادامه داد: به منظور رفع ضعف‌ها و نواقصی که در برنامه ششم وجود دارد نشستی را با مشارکت صاحب‌نظران برتر سازمان برنامه و بودجه در دوران‌های مختلف برگزار می شود تا از دیدگاه‌ها و نقدهای آنان بهره ببریم.

خدابخشی بیان کرد: در این نشست موضوعات مختلف نظیر سیاست‌های پولی، ارزی و بانکی بحث و تبادل نظر خواهد شد و در نهایت نظرات افراد در کمیسیون تلفیق مطرح می‌شود.

وی از برگزاری جلسات هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم خبر داد و گفت: برای بررسی برنامه ششم چهار کمیته اعم از امور عمومی، اقتصادی و زیربنایی، اجتماعی و فرهنگی و دفاعی، امنیتی و سیاست خارجی در کمیسیون تلفیق تشکیل شده است که این کمیته‌ها مواد مربوط به برنامه‌ها را به این کمیسیون ارائه می‌دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: برخلاف ادوار گذشته قصد داریم چارچوبی را برای نظارت بر عملکرد برنامه تدوین کنیم و هدف از تدوین این چارچوب دنبال کردن اجرای برنامه خوب و تحقق هدفگذاری‌های دولت است و این ارزیابی‌های مستمر در سال اجرای برنامه انجام خواهد شد تا مطمئن باشیم به سمت اجرای برنامه حرکت می‌کنیم یا نه.

خدابخشی گفت: اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، مسأله آب و محیط زیست از جمله اولویت‌هایی است که در برنامه ششم توسعه قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس بیان کرد: باید نظام بودجه‌ریزی را متحول کنیم و در قانون برنامه ششم آن را اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه درست است که این برنامه، برنامه‌ای جامع، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است اما در تمام حوزه‌ها نمی‌توانیم کار کنیم، اعتبار بگذاریم و پیشرفت کنیم، تصریح کرد: در برخی از حوزه‌ها نظیر اشتغال، آب و گردشگری که اولویت بیشتری دارند باید اهتمام ویژه داشت.

این نماینده مجلس اظهار کرد: برنامه ششم در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و اطلاعات و گزارشات دستگاه‌های اجرایی را می‌گیریم تا مواد پیشنهادی را بررسی کنیم به عنوان مثال شاخص‌های طرح تحول نظام سلامت و هدفمندی یارانه‌ها و... را در دست بررسی داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار