کد خبر: ۳۰۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 25 September 2016

یک دکترای اقتصاد گفت: اقتصاد متکی به نفت دائماً در استرس است.

مسعود سعادت‌مهربیان کرد: نفت به عنوان یک منبع خدادادی همانند یک زمین حاصلخیز و آب و هوای مناسب پتانسیلی برای اقتصاد کشور به شمار می‌آید که می‌توان از آن در راستای توسعه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نفت یک سرمایه برای کشور است، اضافه کرد: اقتصاد متکی به نفت به هیچ وجه نمی‌تواند یک اقتصاد توسعه‌یافته باشد زیرا قیمت نفت دائماً نوسان دارد و این نوسانات به اقتصاد کشور تزریق می‌شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان با بیان اینکه اقتصاد متکی به نفت دائماً در استرس است، ادامه داد: بنابراین در عین حالیکه نفت یک سرمایه به شمار می‌رود نباید از آن به عنوان تنها تکیه‌گاه اقتصادی کشور استفاده کرد به این معنا که هر سال باید در بودجه دولت سهم نفت کاهش یابد تا جایی که این بودجه کاملاً جدای از نفت باشد.

سعادت‌مهر یادآور شد: در صورتی که اقتصاد کشور تنها متکی به نفت نباشد می‌توان از این نعمت خدادادی به عنوان یک سرمایه ملی بهترین استفاده را کرد.

وی خاطرنشان کرد: منابع نفتی موجود در ایران و دیگر کشورهای نفت‌خیز محدود است و دولت نباید تنها به این منبع درآمدی تکیه کند بلکه باید برای آن جایگزین انتخاب کند.

این دکترای اقتصاد اظهار کرد: به طور کلی اقتصادی که متکی به نفت باشد پایداری ندارد و نمی‌تواند به صورت عادلانه در جامعه توزیع شود و از طرفی منابع نفتی کشور را به پایان می‌رساند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار