مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دستگاه‌های فرهنگی کشور که وظیفه فرهنگ‌سازی را به عهده‌دارند با جدیت بیشتر و سرمایه‌گذاری عمیق‌تر برای پیشگیری از اعتیاد و ایمن‌سازی مردم مبادرت کنند.
کد خبر: ۳۰۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 27 September 2016

 

 مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: دستگاه‌های فرهنگی کشور که وظیفه فرهنگ‌سازی را به عهده‌دارند با جدیت بیشتر و سرمایه‌گذاری عمیق‌تر برای پیشگیری از اعتیاد و ایمن‌سازی مردم مبادرت کنند.
 
 حمید صرامی  در رابطه با تحقیقات شیوع شناسی اعتیاد در سطح کشور اظهار داشت: این تحقیقات در ستاد مبارزه با مواد مخدر به شکل مستمر و دوره‌ای در جمعیت دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری انجام و سنجش و رشد یا عدم رشد مشخص می‌شود.

وی افزود: در آخرین شیوع شناسی اعتیاد که در سال گذشته انجام‌شده است برای مشخص کردن روند اعتیاد در آینده  اعلام می‌شود.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر  با اشاره به اینکه مصرف گیاهان دارویی به‌واسطه اینکه اعتیادآور نیست انجام می‌شود، عنوان کرد: یک سری نگرش‌ها و باورهای غلطی در بین جوانان در مورداستفاده از برخی قرص‌های عطاری‌ها  شکل‌گرفته بود که سبب افزایش تمایل جوانان شده بود  که با متوجه شدن وجود مواد محرک در این قرص‌ها مصرف این‌گونه مواد کم شد.

وی بیان کرد: این نگرش و باورهای غلط در برخی داروهای گیاهی مطرح می‌شود که توصیه و تأکید ما بر این است که هر اقدامی برای درمان در هر زمینه‌ای باید از پزشک متخصص بهره بگیرند و خودسرانه عمل نکنند.

صرامی در رابطه با نقش دستگاه‌های فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد، گفت: با توجه به اینکه نقش  اقدامات پیشگیرانه یک نقش بی‌بدیل است انتظار دستگاه‌های فرهنگی کشور که وظیفه فرهنگ‌سازی را به عهده‌دارند با جدیت بیشتر و سرمایه‌گذاری عمیق‌تر برای ایمن‌سازی و توانمندسازی مردم مبادرت کنند.

وی تصریح کرد: اگر در بحث پیشگیری از اعتیاد دستگاه‌های فرهنگی به شکل جدی‌تر ورود پیدا نکنند به‌طور یقین آسیب‌های اجتماعی رونق می‌گیرد‌ بنابراین انتظار می‌رود وزارتخانه‌هایی مانند آموزش‌وپرورش، وزارت ارشاد اسلامی و بهداشت که متولی سلامت مردم هستند با جدیت وارد شوند.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: در بحث پیشگیری روحانیت است می‌توانند در ماه‌هایی مانند محرم و صفر جلوی این منکر هزاره سوم را بگیرد، از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و گام‌های جدی‌تری بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار