کد خبر: ۳۰۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 29 September 2016
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از توبیخ مدیران غایب در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی این استان خبر داد و گفت: جلسه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب باید پر محتوا باشد.

 سید سعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در کارگروه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب استان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دانشگاه ها باید در بحث حجاب و عفاف مظهر باشند.

جلسات حقوق شهروندی باید پر محتوا باشند

وی بیان کرد: کارگروه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب یکی از مهم ترین، با ارزش ترین و اثرگذارترین جلسه هایی است که در استان لرستان برگزار می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه جلسه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب باید پر محتوا باشد، گفت: در صورتیکه به مباحثی که در دستور کار این جلسه قرار می گیرد دقیق پرداخته شود خیلی از زیر ساخت ها درست می شود.

شاهرخی با بیان اینکه در کشور دولت توجه ویژه ای به حقوق شهروندی دارد، عنوان کرد: یکی از شعارهای جدی رئیس جمهور در بدو دولت تدبیر و امید توجه به حقوق شهروندی است.

وی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی  حق مسلم و قطعی است، افزود: حقوق شهروندی حقی است که می تواند روی بهبود شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر بگذارد مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امید است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه دو دستورالعمل از قبیل سیاست های ۹ گانه حقوق شهروندی و سیاست های ۱۰ گانه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است، عنوان کرد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی دقیق این برنامه ها را انجام دهند.

ضرورت توجه به بحث تکریم ارباب رجوع در ادارات

شاهرخی با تاکید بر اینکه دفتر امور اجتماعی باید در پایان شش ماه اول سال جاری ارزیابی از عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی استان به ما می داد، گفت: با ارائه گزارش عملکرد مشخص می شود دستگاه های اجرایی چه اندازه در اجرای برنامه های ۹ گانه و ۱۰ گانه توانسته اند موفق باشند.

وی با بیان اینکه ما باید فضایی را در اداره ها تشکیل دهیم که ارباب رجوع با خیال راحت مشکل خود را مطرح کنند، اظهار داشت:در صورت وجود منع قانونی در مشکل ارباب رجوع می توان با روان سازی و زبان خوش ارباب رجوع را نسبت به حقوقش قانع کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه اجرای برنامه ها باید فضای اداری را روان کند، گفت: مقام معظم رهبری و دولت توجه ویژه ای نسبت به موضوع آرامش ارباب رجوع در اداره ها دارند.

شاهرخی با بیان اینکه نباید تدوین منشور حقوقی شهروندی هر دستگاه تنها نباید در یک قاب در گوشه ای از اداره ها زده شود، عنوان کرد: حقوق شهروندی باید مطالعه شوند زیرا به اجرا درآوردن حقوق شهروندی مورد توجه است.

وی اضافه کرد: دستگاه اجرایی در رابطه با آموزش و توانمند سازی مدیران و کارکنان باید برای مدیران ارشد، میانی و کارکنان در بخش های مختلف برنامه داشته باشند و اطلاعاتشان را به روز رسانی کنند.

توبیخ مدیران غایب در جلسه

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه افراد باید بدانند حق و حقوقشان در هر اداره ای چگونه است، افزود: افراد باید حداقل از حقوق اساسی‌شان در دستگاه های مختلف اجرایی مطلع باشند.

شاهرخی با بیان اینکه در هر دستگاهی تضییع حقوق شهروندی وجود دارد، تصریح کرد: تضییع حقوق شهروندان را باید به حداقل برسانیم زیرا مردم به ما اعتماد کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه مدیران غایب در جلسه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب باید توبیخ شوند، افزود: تا پایان وقت اداری امروز مدیرانی که در جلسه حضور پیدا نکرده اند و یا بدون هماهنگی جانشین فرستاده اند باید تذکر کتبی دریافت کنند.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی از مدیران اولویت های کاری خود را فراموش کرده اند.

وی بر لزوم ارتباط مدیران دستگاه های اجرایی با مردم تاکید کرد و گفت: مدیران نباید در اتاق های بسته باشند و باید درب همه اداره ها به روی ارباب رجوع باز باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: حقوق شهروندی تنها مربوط به دستگاه های دولتی نیست و دستگاه هایی که متولی فرهنگ هستند از قبیل شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و... نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی دارند.

ایجاد فضای فرهنگی مناسب در استان

شاهرخی با اشاره به اینکه بخشی از سازمان های مردم نهاد در زمینه تشویق و ترغیب کارکنان به ما در حوزه کاری خود کمک می کنند، عنوان کرد: تشویق و ترغیب کارکنان باید در دستور کار ما به عنوان یک برنامه باشد.

وی با بیان اینکه در رابطه با عفاف و حجاب  ۱۰ محور را به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کرده ایم اضافه کرد: از نظر عفاف و حجاب از میانگین کشور شرایط مناسب تری  داریم.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان هایی که کارهای فرهنگی با محدودیت مواجه هستند وضعیت عفاف و حجاب بدتر است، گفت: در لرستان به همت دولت تدبیر و امید فضای فرهنگی باز است.

وی اضافه کرد: کارهای عمده فرهنگی در لرستان طی سه سال گذشته از قبیل هفته فرهنگی، برگزاری کنسرت های مختلف موزیک و ... انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در بحث رعایت حقوق شهروندی  و عفاف و حجاب باید شرایط را ارتقاء دهیم، اظهار داشت: همیشه فرهنگ بیگانه در حال مبارزه و تزریق فرهنگ غلط خود به جامعه و جوانان ما است.

برگزاری رویدار بزرگ فرهنگی نمایشگاه کتاب در لرستان

وی با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش رسالت سنگینی است، افزود: ۳۰۰ هزار دانش آموز در آموزش و پرورش در اختیار ما هستند.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به دنبال کارهای خوب فرهنگی که در استان انجام می شود، ۱۱ تا ۱۶ مهر ماه سال جاری نمایشگاه سراسری کتاب استان در خرم آباد برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: نمایشگاه سراسری کتاب استان در محل مصلای الغدیر خرم آباد برگزار می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه در این نمایشگاه ۳۰۰ ناشر در قالب ۲۰۰ غرفه حضور خواهند داشت، عنوان کرد: با برپایی نمایشگاه سراسری کتاب استان رویداد فرهنگی خوبی در لرستان رقم خواهد خورد.

شاهرخی اضافه کرد: در این نمایشگاه تمامی دستگاه های اجرایی استان همکاری های لازم را داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار