کد خبر: ۳۰۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 29 September 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با بیان این‌که ضرورت دارد پرداختن به محیط زیست را میان مردم نهادینه کنیم، گفت: از همه نهادها انتظار می‌رود که مباحث محیط زیست را به‌عنوان یک کار فکری و فرهنگی در دستور کار خود قرار بدهند.
 فتحی‌بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، سه‌شنبه، ششم مهرماه، در دومین جشنواره تجلیل از ایثارگران اداره‌کل محیط زیست استان لرستان و گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم و محیط زیست، گفت: امیدواریم با تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران که با نثار جان و سلامتی خود، این امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند، بتوانیم ذره کوچکی از این فداکاری را پاسخ‌گو باشیم.
وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصتی است که برخی از مباحث را به‌عنوان چراغ راه برای کسانی‌که این دوران را درک نکرده‌اند بیان کنیم، که امیدواریم این جلسات بتواند اثرگذار باشد.
فتحی‌بیرانوند عنوان کرد: آن چیزی که دفاع مقدس را از جنگ‌های مرسوم دنیا متفاوت کرده، این بود که بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، در این سرآغاز کشورهای قدرتمند دنیا نتوانستند انقلاب را به انزوا بکشانند لذا با استفاده ابزاری از صدام، به ایران حمله کردند که شاید بتوانند انقلاب اسلامی را به شکست بکشانند، اما از آنجایی که انقلاب ما معجزه قرن بود و این انقلاب با حمایت‌های خداوند متعال به نتیجه رسیده بود، به همین دلیل علی‌رغم این‌که تمام استعمار و کفر علیه ایران اسلامی با یکدیگر همگام و هم‌صدا شدند، اما با توکل بر خدا کشور ما توانست در مقابل همه استکبار ایستادگی کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به این‌که دفاع مقدس ویژگی‌هایی داشت عنوان کرد: یکی‌از این ویژگی‌ها دفاعی بودن آن بود، بی‌تردید مقدس‌ترین جهادها، جهادی است که برای دفاع از حقوق انسانی صورت بگیرد، لذا ما در دفاع مقدس غریتمندانه از کشور و اسلامی و دین و مذهب خود دفاع کردیم، ویژگی دوم دفاع مقدس بحث معنویت جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس بود.
وی با اشاره به این‌که امروز دفاع و جهادی که کارکنان اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان دارند، کمتر از آن دفاعی نیست که پدران آن‌ها در جبهه‌های جنگ داشتند، بیان کرد: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، امروز با توجه به ضرورت پرداختن به سلامت زیستمندان وجود دارد، تمام تلاش و کمک خود را انجام داده است، به‌طوری‌که امروز شاهد حضور بسیجیان دوران دفاع مقدس در حوزه فرهنگ زیست محیطی هستیم.
فتحی‌بیرانوند ادامه داد: امروزه به موضوع محیط زیست در دنیا به‌عنوان یک ضرورت و یک نگاه واجب، باید نگاه کنیم، اگر به جهان پیرامون خود در تنها کره‌ مسکونی که در آن هستیم، نگاهی بیاندازیم؛ اتفاقاتی که برای آن می‌افتد به همت همگانی نیاز دارد، چراکه اگر کشورهای دیگر را مورد بررسی قرار دهیم شاید دغدغه اول آن‌ها بحث‌های محیط زیستی باشد، چون زندگی در کره زمین به‌عنوان تنها کره مسکونی به مخاطره افتاده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به این‌که اگر به منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم نگاهی بیاندازیم شاید در مقایسه با جهان وضعیت خطرناک‌تری داریم، اظهار کرد: زمانی‌که به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم ایشان تکلیف را بر همه ما از لحاظ شرعی و عرفی تمام کردند و همه قوا را فراخواندند که مباحث سیاسی را وارد مباحث محیط زیستی نکنند و فرمودند: مباحث محیط زیستی یک تکلیف عمومی است و مربوط به زندگی همه مردم است و با ابلاغ سیاست‌های ۱۵ گانه حجت را بر ما تمام کردند.
وی ادامه داد: نیاز است که همه پتانسیل‌ها در حوزه محیط زیست به‌کار گرفته شود، نباید انتظار داشته باشیم که یک اداره محدود با تجهیزات و امکانات محدود مسائل محیط زیست را حل و فصل کند، بحث محیط زیست به اندازه پهنه جغرافیایی استان ماست.
فتحی‌بیرانوند، فرهنگ محط زیستی را اولین معضل و مشکل در زمینه محیط زیست دانست و افزود: اگر این فرهنگ در میان مردم نهادیه نشود و ضرورت نهادینه شدن محیط زیست در میان مردم اهمیت پیدا نکند، شاید با ابزارها و امکانات محدود نتوانیم محیط زیست را به سرانجامی برسانیم، به همین دلیل یکی از مباحثی که امروزه در دستور کار ما قرار دارد این است که بتوانیم فرهنگ محیط زیست را به میان مردم برده و ضرورت پرداختن به محیط زیست را در میان مردم نهادینه کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به این‌که امروز پتانسیل‌های مختلفی در دسترس ما وجود دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش و استفاده از توان تبلیغی مبلغین اعزامی به مناطق مختلف و روحانیون سراسر استان، استفاده از پتانسیل بسیج و با استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی، فرهنگ محیط زیستی و اهمیت منابع خدادادی را در جامعه تدوین کنیم که می‌تواند سرآغازی برای نجات محیط زندگی و جوامع بشری و همه زیست‌مندان باشد.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود که سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان توجه به مسائل زیست‌محیطی را در دستور کار خود قرار دهد، که بتوانیم از پتانسیل عظیم بسیج و سپاه در بحث محیط زیست استفاده کنیم.
فتحی‌بیرانوند بیان کرد: با اقداماتی که تاکنون انجام شده ما روند رو به جلویی داریم، علی‌رغم مشکلات زیاد حوزه محیط زیست، امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها موضوع محیط زیست را به متن جامعه بیاوریم و همه دستگاه‌ها دولتی و مردم آن را به‌عنوان یک ضرورت در زندگی خود تشخیص بدهند که بتوانیم یک خدمتی به مردم داشته باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، تأکید کرد: از همه ارگان‌ها انتظار می‌رود که مباحث محیط زیست را به‌عنوان یک کار فکری و فرهنگی در دستور کار خود قرار بدهند.
وی با اشاره به این‌که ۸۹ نفر از پرسنل اداره‌کل حفاظت از محیط زیست از خانواده‌های ایثارگران هستند، عنوان کرد: از این تعداد حدود ۱۵ نفر از آن‌ها در دو سال گذشته بازنشسته شده است، حدود ۴۰ درصد از پرسنل اداره‌کل حفاظت از محیط زیست از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند که تعداد ۴۰ فرزند شهید، ۷ آزاده، پنج جانباز، چهار رزمنده، شش برادر شهید، یک محیط بان شهید، ۱۱ فرزند جانباز و یک نفر برادر جانباز از پرسنل اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان هستند.
فتحی‌بیرانوند تصریح کرد: ما در سال جاری با تلاش زیادی که انجام شده توانستیم مجوز استخدام ۲۰ نفر از فرزندان شهدا را در اداره‌کل دریافت کنیم، ۶ پست مدیریتی اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان در اختیار فرزندان شهداست، ما افتخار می‌کنیم در اداره‌ای هستیم که بیشترین درصد کارمندان آن از این خانواده‌ها هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار